dijous, 24 de setembre del 2020

MUSCLO DELS LLORERS

Com un enamorat de Mortitx que som, avui hi he tornat a la zona a fer un tram inèdit, i altres ja ben coneguts.

Hem deixat el cotxo a l’entrada de la finca, per passar per davant ses cases i anar en direcció a Ses Basses de Mortitx, però en arribar al desviament del torrent a ma dreta hem agafat el sender.

Per entrar al torrent dos penyals ens indiquen el pas a seguir, en forma de gran porta a un lloc es podria dir infernal, quan entres saps que et trobar pas una mala petja, un lloc aspre i complicat i a la vegada de una bellesa extraordinària.

Hem baixat pel torrent, passant pels gorgs que avui ja duien una mica més d’aigua, la cabra que fa unes setmanes estava morta dins un gorg, avui ja només era ossos al fons de l’aigua i ja no feia pudor.

Hem berenat al gorg del bec d’Oca i hem seguit fins el torrent Fondo, a on comença la zona esportiva, hem baixat amb la corda fins el primer gorg d’aigües netes a on hem estat una estona nedant, un plaer de primera categoria.

Des d’aquest punt hem iniciat la pujada al Musclo dels Llores, el que subscriu avui ho ha passat un poc puta, encara fa molta calor i caminant entre les carritxeres s’ha fet una mica pesat, fins que finalment hem arribat a un coll de sa Coma de ses Truges per pujar al punt més alt de la zona per la seva part nord. En tot cas , comentar que hi ha un caramull de puntes, que poden ser objecte de una ruta de tot un dia, per la complexitat del terreny, des de Sa Crivella fins sa punta més oriental del Musclo.

Hem aprofitat per dinar, i descansat una estona, ja teníem a la vista Ses Basses de Mortitx i el camí asfaltat, per tant la part més problemàtica estava feta.

Des del Musclo hem anat directament a Ses Basses continuant encara per terreny aspre, però ja més fàcil, fins que hem arribat a la gran explanada, hem botat el filferro i hem anat fins la famosa bassa, petita, tapada i amb un tronc que fa de portal, una gran obra d’enginyeria rústica.

Ara ja només ens restava tornar pel camí, a estones ensementat que ens duria de nou a ses Cases de Mortitx, passant pel Coll del Vent, pel petit embassament del Torrent de s’Hort des Moli i per ses vinyes, un passeig al costat del que havíem fet abans.

Per tant avui ruta circular de uns 14 quilometres de llargària, amb un desnivell aproximat de 600 metres realitzada en set hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Xisca, Joan i Tomàs.

Mètode MIDE: 3444. Per tant la consideram DÍFICIL +4

DAVANT LA CONSTRUCCIÓ DE SES BASSES

EXPLANADA DE SES BASSES DE MORTITX

RETROSPECTICA DE SDEL COLL DES VENT

LA MONARQUIA, PETRIFICADA I MALA DE MOURE.