diumenge, 13 de setembre del 2020

PICO ERISUÉ-ERMITES DE SANTA MARGARITA

Després de una jornada extenuant, avui he descansat una mica i l’horabaixa he fet una ruta a prop de ca meva.

He sortit de Ramastué, per anar fins el poble del costat per la carretera, Eresué, des d’on he agafat un sender que surt dels rentadors al costat de la font.

El sender puja a la zona de Montiñero, una plana al peu del Pico Erisué, quan s’arriba a dalt es troba amb un antiga caseta elevada, presumptament per a vigilar el foc o per caçar. Per aquesta zona passa un camí ampla que arriba per la dreta fins una font de recaptació d’aigües.

He seguit aquest camí, fins que acaba i es converteix en sender, ara es tracta de seguir el sender i anar pujant cap el Pico Erisúe, que en principi ens queda a ma esquerra.

La pujada ens duu a la Collada Llobera, aquí trobam un senderó a ma esquerra que ens durà al Pico Erisué i a l’ermita de santa Margarita d’Eresué. L’ermita és ta molt a prop del cim, està en bones condicions i disposa de un banc amb taula per a poder seure.

He desfet el sender fins la Collada Llobera per seguir ara recte i anar fins un petit ressalt que es veu a uns 300 metres, just dall es troba l’ermita de Santa Margarita de Ramastué, molt més modesta que la d’Eresué, enlloc de la santa hi ha una creu de fusta casolana.

Des de l’ermita he baixat recte cap a la plana de La Paul, a on normalment hi ha vaques que pasturen, no hi ha camí ni sender, es veu que la gent ha deixat de visitar l’ermita. L’herba alta m’ha deixat els calcetins plens de petites fulles i branquetes, fins que he arribat al camí que puja  a la Paul i he pogut treure-me les sabates.

El darrer tram fins a Ramastué l’he fet pel camí en baixada.

En definitiva, ruta circular, vespertina, recorregut de 10 quilometres, amb un desnivell acumulat de 600 metres, realitzat en 3 hores i mitja pràcticament sense aturar.