dimecres, 16 de setembre del 2020

PICO MONCAYO

Des de l'any 2010 que havia passat per davant el Moncayo i pujat al Monestir, vaig quedar en deute per pujar al cim, avui ha estat el dia.

He arribat a l'aparcament que hi ha a 800 metres del Santuari, i he començat a caminar des d'aquí, una vegada s'arriba al Santuari s'ha de seguir uns metres i ja es veu el panell que indica la pujada al cim, a ma dreta.

En primera intància el camí puja entre una zona amb molts arbres, fins que s'arriba a la Hoya o Pozo de San Miguel, el fons de un antiga glacera de fa 12.000 anys, a madre tenim davant el Moncayo i  a ma esquerra la pedrera per a on hem de pujar, per un camí de ferredura.

La pujada és dura i inclinada, però el sender no té pérdua, fins que en un darrer tram més sever arribar a la carena, molt ampla i llarga, com sembla habitual el vent bufava fort, m'he dirigit en primera instància al Cerro de San Juan, després una lleugera baixada per accedir al punt més alt del dia  el Pico de san Miguel o Moncayo.

Abans del cilindre de ciment que marca el punt geodèsic, hi ha alguns llocs a on es deixen objectes pseudoreligiosos, hi ha algunes plaques, una d'ellen "in memoriam" de una persona a la que llançaren les cendres allà dalt.

He baixat aviat, el vent no feia l'estància agradable, retrocedint al Cerro de san Juan i en arribar al lloc de baixada, marcada amb una gran fita de pedra seca, he anat fins el Alto del Corralejo, assolint així els tres cims més alts de la carena.

Ara ja si he baixat pel mateix lloc de la pujada, fent el mateix recorregut fins el Monestir de la Virgen del Moncayo. aquí he tengut dubtes, la idea era baixar fins un punt que havia vist el dematí amb el cotxe i a on em tenien que recollir, he errat una mica, baixant per la pista, però deprés he agafat el sender bo, el GR-90, que m'ha fet arribar al punt mencionat.

Per tant, ruta d'anada i tornada, amb un desnivell de pujada de 800 metres i 1200 de baixada, fent una distància de 15 quilometres en 5 hores, quasi sense aturar.