dimarts, 14 de febrer del 2023

PENYAL DES MIGDIA

Avui torn a publicar una ruta, després de uns mesos en que el dolor i la impotència no em deixen fer activitats normals del dia a dia, fins i tot aixecar-me és complicat, encara que pos el despertador molts de dies no tenc la voluntat necessària i continuo al llit.

Però avui quan m’he aixecat he pensat que era un bon dia per anar a pujar el Penyal del Migdia, per un motiu molt especial, al meu fill Lluís li agradava molt pujar-lo i de fet hi va passar fent un bivac el dia del seu 18 aniversari. Va per tu LLuís. 💖💖💖

Després de mesos de no caminar quasi res, aquesta ruta m’ha costat molt, he acabat esgotat, però ha valgut la pena, sobretot pel fet emocional que ha representat, i tot el temps he sentit la presència den Lluís, en un dia formidable per pujar muntanyes.

He deixat el vehicle a l’aparcament habilitat uns dos-cents metres abans del túnel de Monnàber, he retrocedit uns metres i he entrat pel torrent a ma dreta, en pocs metres trobam un camí que en pujada forta ens duu cap a sa Coma de n’Arbona.

Finament deixam el camí ample i seguim per un sender que al poc travessa el torrent, uns metres més endavant trobam sa Font des Coloms, a on hi ha un petit ribellet.

L’antic camí de nevaters cada vegada està més desdibuixat, de fet hi ha un caramull de corriols que es van obrint i que espenyen més l’espai de la pujada per la coma, arribarà un moment que tot serà una rosseguera, es veu que no hi ha doblers per mantenir el patrimoni ancestral de la Serra.

Seguint pujant ens trobam amb la primera casa de neu, a la dreta, d’on surt una gran heura, també està molt desfeta, una mica més amunt i arribam a la segona casa de neu.

Ara ja ens resta poc per arribar al coll que separa el Penyal de Sa Regana, a prop passa la carretera que puja ala base militar del Puig Major, just en la corba, hem d’agafar a l’esquerra i pujar per un sender molt difuminat, com que encara hi havia una mica de neu, he pujat esquivant la neu pel millor lloc, fins que he arribat al collet de dalt, pocs metres a l’esquerra està situat el punt més alt del Penyal de 1398 msnm, no se el per què els mapes marquen el cim uns metres més a baix, antigament hi havia una creu de ferro.

Com que he pujat tard, he fet la baixada pel mateix lloc de pujada, de totes formes a la cara nord, uns muntanyencs m’han comentat que hi havia plaques de gel que feien la davallada molt perillosa.

En resum, ruta d’anada i tornada, distància no mesurada, desnivell de 600 metres, realitzada en 3 hores i 45 minuts comptant aturades.