diumenge, 28 d’agost del 2022

PUIG DE S'ALCADENA

Per a dur a terme aquesta ruta, he anat amb el vehicle pel camí que puja al refugi de Tossals, en haver passat l’edifici d’Emaya i Can Filicumis, ja podem aparcar en un dels llocs que hi ha al costat de la carretera.

Veurem que hi ha una barrera, i al seu costat un botador de fusta, per aquí tenim que entrar, al poc trobam una nova barrera i un nou botador de fusta, pel que també passam.

Finalment trobam una tercera barrera, oberta, amb avisos que hi ha control de cabres amb armes de foc, molt alerta, si sentim tirs, millor tornar enrere.

Just passada aquesta barrera a ma dreta passam entre dos ferros verds, que estam a ma dreta i deixam el camí principal, per entrar en un sender a estones perdedor.

En duu una estona caminant per aquest sender, arribam a un primer coll de tords, hem d’amar pujant al costat de devers 10 colls que hi ha, un darrera l’altre, fins que arribam a un que està construït amb una cadena de ferro, és el darrer i nosaltres hem de continuar ascendent pel camí per zones ombrívoles.

L’Antic cami ens duu fins una barrera, amb un porxet, la passam i tot d’una fa un gir a l’esquerra, en una zona molt desgavellada i que les pedres van caient, quina llàstima que aquest preciós camí no tengui cap tipus de manteniment, aquest si que és un patrimoni humà que es perd de forma immisericordi.

Després de passar per uns revolts en forta pujada, ascendim per un lloc molt desfet, arribant a un nou revolt a ma esquerra que ens duu ap pas amb corda que ja ens deixarà a la zona boscosa de dalt, novament trobam el camí absolutament destrossat.

Arribam a una sitja, que ens indica que anam bé i la creuam. Ara si que s’ha d’anar amb els cinc sentits, ja que la malesa en molt moments ens tapa la traça, però la idea és anar voltant el puig, per entrar per la part oposada a la que hem pujat, que és la que dóna visualment al puig d’Alaró.

Com a referència, passam per un aljub i una barraca al seu costat i finalment accedim al vèrtex geodèsic per un pendent en el que si hi ha algunes fites i algunes fletxetes d’en Pep Torrens.

Des del punt més alt no disposam de grans vistes, ja que a la zona hi ha un bon pinar. La intenció avui era arribar al segon cim, i cercar la Cova de l’Alfàbia, he arribat al cim, passant per una vella construcció, però la cova novament no l’he trobada, és fa pregar.

Per tornar ho he fet pel mateix camí, que com he comentat es fàcil de perdre.

Ter tant, ruta d’anada i tornada de 7 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 650 metres, realitzada en 3 hores 53 minuts comptant aturades.