dimarts, 14 de març del 2023

CAMÍ I CANALETA DE SOLLERIC

Per a dur a terme la ruta d’avui, hem deixat el cotxo  al tram de la carretera que va d’Alaró a Orient, a on hi ha espai per bastants de vehicles i a prop de la sortida de la ruta del castell d’Alaró.

Caminam una estona per la carretera i sortim a ma esquerra, pel camí de Solleric, el primer tram asfaltat i després passam per una barrera amb un portelló lateral, ja agafam la pista sense asfaltar.

En lleugera pujada, anam caminant, fins que arribam a ses cases de Solleric, actualment s’ofereixen com allotjaments de turisme rural.

Després de seguir pel camí ample, una balisa de fusta en desvia a ma esquerra per un sender més estret, seguim per aquest camí que arriba al Refugi de Tossals, fins que sortim a ma esquerra per anar a passar per davant sa Casa Nova, curiosament està en runes, aprofitam l’espai per a berenar una mica i continuam per aquesta via que passa per davant sa casa, fins que arribam a un creuament i novament agafam cap a l’esquerra.

En aquest tram , ja hi ha infinitat d’arbres romputs i que han caigut enmig del camí, per tant, hem d’anar passant com podem, en qualsevol cas, els caminants que han passant els dies abans, ja han obert espai entre els arbres, esperant que es retirin dels camins els arbres i branques per les entitats competents.

Després de un parell de revolts, arribam al final del camí, a on trobam el primer túnel que es va construir per posar la tubera que baixa l’aigua dels embassaments. Des d’aquest punt, tenim les dues opcions de passar pels túnels o de passar pel sender de la dreta, per a on transcorr la Canaleta de Solleric, obra d’enginyeria del segle XVIII, una joia del patrimoni hidràulic de la Serra.

La nostra opció en principi és anar per la canaleta, de fet el primer túnel sempre sol estar inundat. Passam pel segon túnel, molt curt i arribam al tercer, fem un tram per defora i aprofitam una finestra, per acabar dedins, fins que el sender passa pràcticament a nivell d’aigua del torrent.

En condicions normals, haguéssim pogut arribar a Cúber i tornar pel Pas Llis i refugi de Tossals, però tal com està la cosa, tornam enrere pel mateix camí.

Per tant, ruta d’anada i tornada de 16 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 200 metres, realitzada en sis hores i quart comptant aturades.