dilluns, 6 de març del 2023

ARASÁN-URMELLA-BISAURRI-CASTEJÓN

La ruta d’avui uneix a quatre pobles, Arasán, Urmella, Bisaurri i Castejón de Sos, entre Arasán i Castejon es fa pel PR-HU-89 i de castejón a Arasán pel PR-HU-88.

Al ser una ruta circular, es pot fer en un sentit o en un altre i sortir de qualsevol dels 4 pobles, jo l’he feta des de Arasán direcció Urmella.

Per tant he deixat el vehicle a Arasán i he cercat el PR, tenc que dir que entre Arasán i Urmella no he trobat cap tipus de senyalització, per tant he anat pel traçat més adequat de forma una mica intuïtiva i revisant el mapa quan no ho tenia clar.

He passat per l’ermita de San Pedro Màrtir, que actualment sembla que es fa servir com a magatzem, en tot moment he anat passant per diversos tancats amb fils de pastor, es veu que és una zona ramadera.

He pujat bastant i en tot moment tenia a ma esquerra la Tuca de Urmella, fins que he vist el poble, que estava situat a ma dreta, he baixat per un sender en fort pendent, fins que he arribat a una font, al poc l’ermita dels Sants Justo i Pastor del segle XI i que està bastant deteriorada, de fet, l’entrada està apuntalada.

He seguit el camí fins arribar al poble, passant pel mig i aquí si que he trobat el primer senyal del PR, amb marques groga i blanca que indicava la sortida del poble, en línia descendent, he passat pel barranc de Urmella, hi ha un pont senzill i m’he dirigit cap a Bisaurri.

Per arribar a Bisaurri, se surt a l’alçada del pont que travessa la carretera N 260, i es caminen un metres cap a l’esquerra. He aprofitat per berenar una mica i he anat a seguir la ruta cap a Castejón, senyalitzada amb les marques del GR i amb altres de ruta BTT.

Una mica abans d’entrar a Castejón he vist un senyal que dirigia a l’ermita de Sant Salvador i he aprofitat per pujar-hi, el recorregut és curt. He visitat la petita ermita, la ubicació ofereix unes bones vistes sobre el poble i les muntanyes.

He baixat al poble i he anat a cercar el PR-HU-88 per pujar a Arasán, hi ha algunes balises de fusta, però també és difícil de seguir, ja que hi ha molts creuaments de senders no senyalitzats, es veu que en el darrer tram he errat una mica, anant fora traça, per finalment arribar a Arasán.

Per tant, ruta circular de 14 quilometres, amb un desnivell de 600 metres, realitzada en 5 hores i mitja comptant aturades.