dissabte, 4 de març del 2023

BENASQUE-CERLER

He deixat el vehicle a l’aparcament gran de Benasque, que està al costat del poliesportiu, he passat per davant el centre de salut, i just darrera trobam els cartells indicatius de la ruta.

He agafat el PR-HU-27, per pujar a Cerler, es passa per davant el cementiri que es deixa a l ‘esquerra i es va pujant per PR, que en aquest tram rep el nom de camí de La Saleta, el camí va pujant, manco en un tram que baixam una mica per passar per un barranc, seguim pujant fins que arribam al Mirador del Pichirillo, que ofereix unes bones vistes de la Vall.

Per continuar pel PR, hauríem de baixar una mica, jo he optat per pujar fins a Cerler fora camí, ja que les  línies al mapa feien factible la pujada, entre arbres i amb una mica de neu, no ha estat gaire complicat, fins que he arribat a la part baixa de Cerler, a on hi ha el cementiri.

He pujat fins el poble, i he aprofitat que feia un bon sol per a berenar, he tornat unes passes enrere fins el cementiri i he tornat agafar el PR, ara pel denominat Camí Els Felegás i sense cap problema he arribat a Benasque novament.

En resum, ruta circular de 8 quilometres, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 2 hores i 45 minuts, comptant aturades.