diumenge, 5 de març del 2023

PINAR DE BELARTA

He deixat el vehicle al poble de Cerler i m’he dirigit cap a la part vella, sense cap dubte la més guapa. He passat pel centre de la localitat i he anat a agafar el camí de la Mina.

ÉS un sender estret que va pujant, fins que aboca en un camí ample, que també ve de Cerler. Agafam aquest camí cap a l’esquerra, al poc passam per un petit mirador i després deixam a ma esquerra antenes de telefonia.

El camí no te pèrdua, va pujant, i trobam un altre mirador amb bancs i taules de fusta. Just després del mirador, el camí fa un gir cap a la dreta i entram en zona nord, a partir d’aquí i fins el final, hi ha neu.

Passam pel barranco de Belarta i ara tombam cap a l’esquerra, fins que al cap de una estona el camí acaba, he seguit una estona, hi ha un sender, però ja amb molta neu, no he continuat. A n’aquesta zona, hi ha la Cova dels Ixarsos, però no he volgut arriscar, ja que el mapa la marcava en una zona inclinada amb molta neu.

La tornada l’he feta pel mateix camí, fins a Cerler.

Per tant, ruta d’anada i tornada de 9 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 300 metres, realitzada en 3 hores comptant aturades.