dijous, 9 de març del 2023

RAMASTUÉ-SOS-SESUÉ-ERESUÉ

Avui la previsió meteorològica, donava pluges i turmentes, a primera hora ha plogut una mica, quan ha aturat, he sortit des de Ramastué per fer una circular per alguns poblets circumdants.

Des de Ramastué he agafat una pista que baixa a Sos, però al poc de caminar m'he desviat per l’esquerra per agafar un sender que va fins el Dolmen de Ramastué i l’ermita de San Marcos. Baixant pel sender, he trobat un cartell que indicava el dolmen, a ma esquerra, he anat cap el dolmen i després enlloc de tornar enrere he cercat  anar directament a l’ermita.

He caminat sense traça una estona fins que m’he topat amb el PR-HU-88, a l’esquerra va cap a Liri i a la dreta cap a Sos, però sortint a ma dreta del PR, arribam a l’ermita de San Marcos.

Des de l’ermita, he tornat enrere per agafar el PR i arribar a Sos una mica abans del poble, trobam l’ermita de Santa Lucia i l’església de San Andres. Des del poble, seguim pel PR-HU-85, una estona per carretera i després per un sender que ens duu fins Sesué.

Ha començat a ploure fort amb activitat turmentosa, he anat a la part alta del poble, per a on segueix  el PR-HU-88 que ens duu a Eresué, un fantàstic caminoi, farcit de fullaca i verdet.

Des d’Erseué, i passant pels antics rentadors, m’he dirigit cap a Ramastué, hi ha un sender a ma dreta, però jo he tornat pel camí ample, ja que continuava plovent i ja anava una mica banyat.

En definitiva, ruta circula de 9 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 3 hores i 10 minuts.

Mètode MIDE: 2222. FÀCIL+2.