dissabte, 17 de febrer del 2018

PENYAL DE SA RATA I PUIG DE SA FONT PEL PAS DE S'ALJUB

Nova sortida del Peus de Pork, avui hem fet 18 quilometres i un desnivell acumulat de 1000, segons les dades oferides per n’Humberto.
La sortida s’ha efectuat de l’aparcament de Raixa, pel camí que va paral·lel a la carretera de Sóller en direcció  a Bunyola.
Hem agafat des d’aquest camí una sortida a l’esquerra, que és el torrent de sa Gúbia, preciós que a  poc a poc es va enxanplant, al poc de caminar pel torrent, n’Humberto a pegat de cap a la soca de un arbre i aquest s’ha xapat en dos bocins, ell ha caigut a terra, però tot d’una s’ha posat dempeus i ha pogut continuar la marxa sense cap problema.
Seguint pel torrent hem trobat el dilema de passar per una lloc i grimpar o passar pel forat que hi ha davall ses roques, ens hem dividit i uns ho han fet per dalt i altre pel forat.
Quan hem arribat a un petit recollidor d’aigua per a les besties, hem sortit del torrent per la dreta i en forta pujada i pràcticament sense camí conegut hem arribat a un camí que passa per sa Gúbia i arriba a la finca de Muntanya, no ha estat gens fàcil.
Des del camí hem arribat al Comellar de s’Obi, a on hem trobat una de les fites més importants del dia, el Pas de s’Aljub, que tot el personal ha passat com un llamp, amb una gran facilita, seguidament hem passat per l’aljub que dóna nom al pas i en lloc de seguir pel comellar hem enfilat la directa cap el Penyal de Sa Rata, per no tenir que retrocedir.
Hem fet el Penyal i tot seguit hem anat cap el punt més alt del dia, el Puig de Sa Font. Curiosament avui en aquet punt hem trobat coma mínim tres grups excursionistes i entre ells alguns coneguts, hi ha hagut intercanvi de salutacions, guassps i altre herbes
Des de sa Font, hem cercat la paret que ens duria al pas de baixada cap el comellar de Ses Sínies, que arriba fins la finca de Pastoritx, excepcional lloc amb molts de vestigis de l’antiga cultura mallorquina, destacar una casa de neu enmig del camí que ha fet les delícies dels membres del grup.
Seguidament hem seguit el camí que ens duria al torrent de Raixa, avui amb molta aigua i que ens ha acompanyat una bona estona, finalment hem arribar a l’aparcament de  Ses Cases de Raixa, tancant així aquesta excepcional sortida circular.
Assistents; Lluís, Andreu, Pedro, Humberto i Tomàs.