dijous, 10 de maig del 2018

IBONET DE CORONAS

La sortida d’avui ha començat al Plan de Senarta, i ha transcorregut un bon tram pel GR-11, per la pista que duu a la Colladeta de Vallibierna.
L?hora de començament ha estat les 10:15, tot d’una s’agafa des del camping públic del Plan de Senarta una pujada, un advertiment avisa del perill de pujar en cotxos per la pista, ja que no té manteniment invernal. Poc temps després de començar hi ha un desviament que surt del camí i en fortíssima pujada guanya un bon bocí.
El camí és molt bo de dur, contínuament hi ha salts d’aigua que van a parar a l’abisme, fins els refugi de Corones són una mica més de 7 quilometres, enmig hi ha la Cabaña de Quillón, que també serveix com a refugi lliure, amb dues lliteres, tot molt brut.
Una mica més endavant alguns cotxes que s’han atrevit apujar han estat deixats aparcats, a partir de un salt d’aigua que ha acumulat neu enmig del camí i no deixa espai pels cotxes. Per aquesta pista els mesos d’estiu hi circula un bus que et duu al refugi pel mòdic preu de 11 €, veient el camí deu quedar a final d’estiu destrossat.
He arribat al Refugi de Coronas, amb dues grans lliteres, hi caben unes 12 persones, taula, foganya i radiotelèfon d’emergències. No he aturat, he continuat cap a l’Ibonet de Coronas, en un sender que semblava un riuet, franquejat per neu als costats, però com era assequible he seguit, se m’ha afegit un jove alacantí, que ja m’havia passat abans i descansava al refugi, m’ha comentat que feia curses de muntanya.
Per un sender desdibujat per la neu i amb molta aigua baixant, hem aconseguit superar per la dreta una cascada que sorgia de l’Ibonet, ha estat una pujada molt dura, i ens ha situat per damunt l’Ibonet a uns 2400 metres d’altitud, testimonis de la nostra proesa els Pics de Araguells, Culebres, Vallibierna i altres.
L’Ibonet completament glaçat, excepte la zona per a on corria l’aigua- En aquest lloc s’ha dinat i encara que hi havia un sender per baixar per l’altre costat, hem decidit tornar pel mateix camí, per la incertesa de no trobar un nevero que ens impedís el pas.
El recorregut de tornada fins el refugi complicat, per la neu i els torrentons, i a partir del refugi una baixada ràpida cap al Plan de Senarta. En total han estat sis hores i 1000 metres de desnivell.