dissabte, 19 de maig del 2018

MOLA DE SON FERRANDELL

Excursió Matinal amb sortida des del poble d’Esporles, per agafar el recorregut del GR fins el coll de Sa Basseta, en passar aquest punt en lloc de seguir el GR he anat per la directa cap a la Mola de Son Torrandell, algunes fites indiquen el camí, emperò hom pot cercar el recorregut més convenient, fora de traça, no hi ha cap problema.
Tenia els genolls una mica tocats de la darrera anada al Pirineu, i avui m’ha anat bé fer una excursió curta, la pujada una mica exigent, però no incòmode, els genolls han respost la mar de bé, he arribat al punt més alt de la Mola (721 metres) i després he anat fins el morro, a on hi ha una placa metàl·lica, oxidada, que indica que estam situats a la Punta de n'Eugènia.
Aqui només he  estat el temps suficient per menjar un plàtan i fer algunes fotos, per desfer el camí pel que havia vengut fins la zona més alta de sa mola, aquí si que he seguit les fites que ben aviat m’han conduït a un camí que arriba a s’aljub de Sa Mola de Son Pacs. He continuat pel mateix camí, còmode pels genolls i en un creuer he agafat el GR en direcció a Esporles, altra vegada passar pel Coll de Sa Basseta i arribar a la pista asfaltada pel camí de Sa Coma d'en Llobera.
L’aproximació al poble es fa per una pista asfaltada, en baixada. En total un desnivell acumulat de uns 600 metres, que per una matinal no està malament.