dimecres, 9 de maig del 2018

VALLE DE CREGÜEÑA

La sortida d’avui ha començat al Plan de Senarta, per a on passa el Riu Esera i disposa de un camping lliure. He deixat el cotxe a 1325 metres d’alçada per agafar el GR-11 en direcció a LLanos de Hospital.
He caminat un dos quilometres pel GR , fins arribar a l’alçada del pont de l’Acampament, lloc a on a ma dreta hi ha el desviament que ens durà a la Vall de Cregüeña.
En realitat el sender ens adreça a l’Ibón de Cregüeña, un dels més grans del Pirineu i que està a tres hores a mitja a ritme de muntanyer. La pujada és vertiginosa, enmig de un bosc de pins negres, es guanya alçada a cada passa.
Tot el temps es va al costat del torrent que baixa de l’Ibón, que al ser primavera duu una quantitat d’aigua brutal amb molta força. El sender resta en pujada a l’esquerra del torrent. Als 1900 metres d’alçada comencen a sorgit petites acumulacions de neu que dificulten el poder avançar, i el sender es converteix en un torrentó improvisat.
Passats els 2000 metres d’altitud el sender arriba a un lloc que s’obre i es poden veure alguns cims que ronden els 3000 metres formant un circo espectacular, s’intueix l’Ibón de Cregüeña que està a uns 600 metres més amunt.
En aquest punt, denominat Pleta de Cregüeña hi ha una petita barraca, i avui continuar ja tenia que ser tot per camins nevats, que compliquen molt el poder avançar, la neu s’està foent i està molt fluixa i s’enfonsa fàcilment, per tant he cercat un lloc al cotat del torrent per dinar i he tornat enrere pel mateix camí, l’Ibón haurà d’esperar.
Baixada ràpida cap el Plan de Senarta, he sortit a les 10:45 i he acabat a les 15:00, el desnivell acumulat ha estat de uns 800 metres.
Assistents: Tomàs.
Mètode MIDE: 2223. Per tant la consideram Mitjana bàsica.