dimarts, 12 de juny del 2018

PENYAL DE N'ANGLADA I PUIGS DES MOLTÓ, CAMPÀS I PARET DES MORO

En data 22-01-2021 se m'ha demanat per part de una persona propera a la propietat que publiqui una informació sobre aquesta ruta en concret, el text rebut el transcribeix de forma literal:

..................., per devora sa pared no és públic, és privat, lo únic públic que hi ha en aquell lloc és la recentment comprada finca pública de sa gramola i es camí que va des d’allà fins a s’arracó, el que va a la trapa tampoc és públic i com a mostra està la propera expropiació del camí des des cap fabioler fins a la trapa, per tant, en sortir del camí marcat s’entra dins propietat privada, per molts diaris d’excursionistes que hi hagi dels que han passat per allà no ho fa públic.

Avui la sortida ha estat des del Coll de Sa Gramola, agafant el GR, però tot d’una i en direcció a Sa Trapa, he sortit del camí a ma esquerra, la referència és una paret seca, que puja directe a la Serra del Campàs.
Un cop has agafat la paret, millor no amollar-la, suposadament era una paret de partió de finques, ara damunt la paret hi ha una xarxa de filferro, per tant s’ha d’anar per la part dreta de la paret, l’altre és privada i segons he llegit en diverses  rutes publicades l’amo no vol a ningú a l'altre costat de la xarxa.
He continuat guanyant alçada caminant devora la paret, passant per un primer ressalt, i tot d’una he vist la primera fita del dia, és Penyal de n’Anglada, la paret passa per tot el penyal,  una miqueta abans d’arribar al Puig Moltó, la tanca metàl·lica s’ha acabat.
He fet tota la serra, intentant anar per la carena en tot moment, després han vengut el Puig Moltó i el Puig Campàs,  pràcticament no hi ha fites, es va per hom intueix que ha d’anar, fins que s’acaba lo bo i has de baixar.
Baixada vertiginosa cap el torrent de sa Font des Bosc, des del torrent pujada que  creua el GR que ve de  s’Arracó, per tot d’una tornar a pujar en direcció a la següent fita del dia, que era el Puig de sa Paret des Moro, segons el mapa no hi havia grans problemes per assolir el cim de forma directa i així ho he fet, una gran panxa, roques, càrritx, garballó i altres herbes que no impedeixen una pujada no massa complicada.
Una vegada arribar a dal del cim, la baixada és fàcil cap un camí que arriba al Coll de Ses Fites, el camí en forta baixada et deixa al GR que ve de s’Arracó, des d’aquest punt en una horeta s’arriba al Coll de sa Gramola, lloc de inici la sortida  d’avui, pràcticament circular.