dimecres, 13 de març del 2019

SA TUDOSSA I SA TALAIA MOREIA PELS PASSOS DELS PORCS I DELS TORRERS

Un dia fred i ventoler, però apta per caminar per la muntanya, amb alegria i satisfacció. La ruta ha començat a la urbanització de Betlem, a on acaba el camí asfaltat i contínua per un camí de carro, actualment tallat, de fet al poc de caminar es pot trobar una esllavissada que el va enfonsar.
A ma esquerra deixam s’Arenalet de na Clara, al poc trobam un camí que surt a ma dreta en l’ordre de la marxa, i tot d’una trobam una construcció en estat de runes i grafits. Seguim aquest camí en ascens, per finalment anar una estona per dins de un torrent, ara ja en forta pujada, sembla que anam cap els penya-segats, però curiosament les fites van salvant les plecs de les roques i passant per algunes cornises, arribam quasi sense adonar-nos al Pas dels Porcs.
És un pas sense gaire complicacions i que al superar-lo ens deixa en u coll, que separa el puig de Sa Tudossa i Sa talaia Freda, punt més alt de tota la Serra de Llevant. Avui la nostra primera fita és Sa Tudossa, a la qual hi arribam  crestejant una mica per terreny fàcil i empinat.
Sa Tudossa, és reconeixible de lluny, perquè és el cim que té a dalt diverses antenes. Passam a prop de les antenes i el vent comença a bufar fort. No seguim el camí asfaltat que ens duria al camí dels Presos, i ens ficam per dins les carritxeres per baixar de forma directa a prop de un torrentó, que ens deixarà al final del camí dels Presos, per comença tot d’una la pujada a Sa Talaia Moreia.
Seguim una reixa, per després passar un botador, aquí està ben fitat, i en quasi tot moment veiem sa Torre de Sa Talaia. En arribar i a causa del fort vent, avui bastant fred, decidim pujar a dins sa torre, per una escala vertical i dinar a dins. Està net, hi ha una mica de palla i algunes pedres que ens serveixen de cadires.
Al baixar, la sensació de fred és molt més pronunciada, ens abrigam bé, i anam a cercar el pas de baixada, els dels Torrers, sense cap problema el trobam aviat, però abans feim unes voltetes per l’entorn , per veure els desnivells salvatges que hi ha per la zona del Cap de Ferrutx.
Els pas dels Torres, tampoc sense gaires problemes es baixa, per després seguir per la falda de la muntanya, fins un coll, que ens permet passar a l’altra costat i ja veure des d’aquí el Caló de Ferrutx al quan arribaríem.
Des del caló, un camí ample i pla, ens duu de nou a la urbanització de betlem, a on acabam la ruta d’avui, per després anar al Bar s’Almudaina d’Arta a fer el final feliç.
Assistents: Cati i Tomàs.

SA TALAIA FREDA

PUJANT A SA TORRE

SA VOCAL DE MANUTENCIÓ I SUPERVIVÈNCIA ENTRANT A SA TORRE

BAIXANT DE SA TORRE

FOTO DEL GRUP, AVUI POQUETS !!