dimarts, 5 de març del 2019

SERRA DE TURIXANT-PUIG DE SES VINYES-PUIG DE SA PLANA-PENYA DES MIGDIA

Diu la dita, “en dimarts ni et casis ni t’embarquis”, precisament per això hem trobat que era un bon dia per pujar el puig de Ses Vinyes, per la Serra de Turixant.
Hem sortit  del costat del túnel del Gorg Blau, a on hem deixat un cotxo, l’altre l’hem deixat al costat de la base militar. Hem pujat al principi de la Serra de Turixant, per anar a cercar la carena i no deixar-la pràcticament fins assolir el Puig de Ses Vinyes.
Alguns trams són molt estrets, el buit és a cada costat i en més de una ocasió hem tengut que fer el cavallet per passar les roques. És una cresta molt entretinguda, per amunt, per vall tot el temps, encara que la tendència és anar pujant, hi ha un desnivell de a prop de 500 metres.
Hem entrat per l’esquerra, en direcció de la marxa, per una canal, empinada, però amb bones preses i carritx que feien fàcil la pujada. En arribar a la cima, com ja havíem berenat feia una estona, no hem aturat gaire temps i hem continuat recte, fins arribar a una cornisa, i després a un des grimpada bastant vertical, com duem una corda, l’hem amollada, aprofitant un ressalt de roca en el qual hem deixat un cordino, per no deixar la corda enganxada, esperem que el deixin els que hi passin i el puguin emprar els que vulguin davallar com nosaltres.
La corda ens ha ajudat a baixar amb seguretat i després hem anat cap el Puig de sa Bassa i seguidament cap a la penya del Migdia, totes dues amb un alçada de quasi 1000 metres.
Seguidament, per terreny càrstic i per les mongetes típiques de la zona, hem anat pujant i davallant, fins arribar a la carretera, una mica abans del petit mirador que hi ha a l’embassament de Cúber.
Ruta lineal, realitzada en sis hores i mitja, amb aturades, amb un desnivell acumulat de uns 700 metres.
Assistents: Marga, Cati, Manolo, Pere i Tomàs.