dissabte, 16 de març del 2019

MORRO DEN PELUT PER SA DIRECTA I PENYAL DES MIGDIA PER LA CRESTA

Si a les grans muntanyes de un lloc determinat se’ls anomenen colossos, avui hem estat als grans tres colossos que composen el gran massís del Puig Major.
La sortida l’hem efectuada de l’aparcament qui hi ha uns 200 metres abans d’arribar al túnel de Monnàber des de Sóller, des d’aquí hem caminat una mica per la carretera per agafar el camí dels Binis, quasi sis quilometres per arribar just davall el Puig major en la seva part Nord, a sa Coma Fosca, hem deixat el camí i ens hem endinsant per les fites que duen a Sa Coma Fosca, però una mica més amunt Hem tornat a deixar el sender, per ara ja si, agafar “La Directa”, nom amb el que es coneix la pujada al Morro d’en Pelut de forma directa, vertiginosa i per uns canals que es fiquen dins les parets i faciliten molt l’ascens.
A mesura que estàs pujant t’adones de la verticalitat, ja que en tot moment veus als teus peus el lloc d’on has deixat el camí, és una de les millors pujades que puc dir he fet a Mallorca, i curiosament, sense massa perill, això sí molt exigent. El grup ha anat molt unit, i a bon ritme, hem decidit una vegada superats els trams més verticals i arribats al pendent que ens duria a la cima, berenar una mica. Com quasi sempre, la nostra Secretaria de manutenció i primers auxilis, ens ha convidat a les seves magnífiques galetes de civada.
Hem realitzat el tram final, i a la darrera grimpada, el que subscriu s’ha fet una petita estrebada darrera el genoll, sembla cosa muscular, però he hagut d’anar alerta la resta de la ruta, ja que em feia mal. Hem estat una estona a dalt, observant les magnífiques vistes, i amb la bolla del Puig major, quasi de capell. Curiosament, unes persones que hi havia a Na Rius, i sense nosaltres saber-ho, ens han fotografiat i fet un video, després ens ho han fet arribar, a n’aquestes imatges, és veu la immensitat de la muntanya i el petit que som.
Des del Morro d’en Pelut, hem anat fins el lloc que la llei ens permet, pel que fa a la zona militar, a on hi ha la gran bolla del Puig Major, quasi la podíem tocar amb les mans. I seguidament, anar a agafar la cresta del penyal d’es Migdia, que té al manco tres punts delicats, però que hem pogut assolir sense gaires complicacions, per arribar a les dues cimes del penyal. Hem dinat entre les dues, en un lloc arrecera’t, ja que feia una mica de vent.
La baixada l’hem feta per sa Coma de n’Arbona, tristament tant l’ancestral sender en zig-zag, com les casetes de neu, cada vegada estan més deteriorades. Els muntanyers estam observant dia a dia, com el Patrimoni Cultural, paisatgístic i històric de la Serra de Tramuntana, sen va a la merda. Ens sentim enganyats absolutament, ja que sempre pensam, que putes fan amb els doblers de l’eco taxa, per què no viem mai cap projecte de restauració, o simplement persones pagades amb aquests fons que arreglen i restauren aquest gran patrimoni?
Hem baixat per sa Coma, però n’Humberto ha decidit ficar-se dins el torrent enlloc d’anar pel sender,  fins que hem arribar a un gran bot, a on hi ha un petit ribell amb aigua de font, jo que ja anava una mica tocat, he tengut que fer el bot com un moix aferrant-me a les parets, ha estat un final ben entretingut.
En definitiva, ruta circular, amb un desnivell acumulat de uns 800 metres, realitzada en poc més de 7 hores comptant les aturades.
Assistents: Nataly, cati, lluís. Humberto i Tomàs.