dijous, 28 de març del 2019

IBÒN GRAN DE BATISIELLES

PANORÀMICA DE L'IBÓN GRAN DE BATISIELLES

Ja havia estat per aquesta zona dels Ibons de batisielles altres vegades, visitant el Ibonet  i també el de la Escarpinosa, però no havia pujat mai al Ibón Gran, situat a 2222 msnm.
He deixat el cotxo a l'aparcament de l'entrada al Valle de Estos, sortida habitual per anar al Refugi de Estos i a moltes rutes que surten d'aquesta vall.
Tot d'una que se surt, hi ha un camí que passa al costat de la presa, i a poc a poc es va guanyant alçada, en primera instancia es passa per la Cabaña de Santa Ana, que és un refugi lliure, després es deixa un desviament a ma dreta que va al refugio de la Soma, i pel ual es pot pujar el Picó de Estós.
No he deixat el camí principal i aviat apareix la Fuente de Coronas, sempre sol duu aigua. Després de la Fuente i al cap de una estona arriba un desviament a ma esquerra, pel qual es puja als Ibons de batisielles, Escarpinosa i Perramó, i també accedeix al GR que uneix els refugis de Estós i Forcau.
La pujada és forta, a estones he trobat neu en el camí, he passat un ponterró que passa per damunt el torrent i finalment he arribat al creuament a on està situat l'ibonet de Batisielles.
En aquest punt, és a on es pden agafar diversos camins, jo avui he anat en direcció al GR, que m'havia de dur al Gran Ibón de Batisielles.
Una altra vegada forta pujada, i ara si ja amb molts trams de neu, per dues vegades la neu m'ha arribat fins el genoll, però en general podia passar bé.
L'Ibón Gran avui estava completament glaçat, he aprofitat per dinar i des d'aquí agafar el mateix camí de tornada, ja que no em fiava de tornar per l'Ibón de Perramó fent una circular, per la quantitat de neu bastant tova.
Per tant, ruta de unes 6 hores amb aturades, d'anada i tornada, i un desnivell acumulat de 1000 metres.
Assistents: Tomàs.

FUENTE DE CORONAS

IBONET DE BATISIELLES

CABANYA

IBÓN GRAN DE BATISIELLES (GLAÇAT)