diumenge, 3 de novembre del 2019

PUIG DE SA CREU I SA MOLA

La nostra intenció avui era fer una ruta lleugera, per després fer una torrada a l’àrea Recreativa dels Fornassos, però els plans no sempre surten com un planeja.
Ens hem trobat a les 09:00 a l’àrea recreativa dels Fornassos, a la part alta de Caimari, com que feia molt de vent no hem duit llenya per poder torrar després, en canvi a l’àrea no hi pegava massa el vent, hem pensat que podríem agafar llenya dels arbres caiguts a prop de la zona en acabar.
Des de la mateixa àrea, surt un sender que en principi és bastant empinat, fins que s’arriba al primer creuament, després es suavitza una mica, des d’aquest creuament es pot anar a sa Coma den Mairata, o al mirador de s’Esquena de s’Ermita, a on ens dirigíem nosaltres.
En arribar al mirador, esperes trobar una Ermita, però no és així, simplement hi ha una cabanya de carboner a uns metres. Les vistes són bones sobre el Pla de Mallorca, una mica abans del mirador hi ha una construcció que recull aigua per abeurar els animals, sa Bassa.
Des del mirador i al costat de un pi, surt , ara ja en forma de sender més estret, la via que ens pujarà fins el Puig de Sa Creu,  una cima no convencional, ja que a la part de dalt hi passa una paret, que és la que marca la delimitació de dos municipis, Mancor i Caimari, una construcció cilíndrica de paret seca alberga una creu de fusta, molt rústica i un petit abeurador de aus, conté un betlemet.
Hem aprofitat per berenar una mica, i encara que feia vent, el dia fins a les hores era esplèndid, hem baixat pel costat oposat, per anar a cercar un collet que hi ha a baix, per remuntar tot d’una a la propera cima, aquest sense nom al mapa d’Alpina, situada entre Sa Creu i Sa Mola.
Hem tornat fer el mateix, baixar, per anar a cercar la millor pujada a Sa Mola, seguint algunes fites en un terreny ara més càrstic. Quasi sense adonar-nos ha començat a ploure, en poc temps hem passat de un dia solejat a una ennigulada tremenda, acompanyada de un fort vent que quasi ens tomava i pluja. La idea primera, que era continuar fins la propera cima, després de superar Sa Mola, ha quedat descartada, ja que volíem arribar abans de les 14:00 hores per torrar.
Per tant hem tornat enrere fins una torrentera que hi a entre Sa Mola i el puig sense nom, per anar cap el camí dels Horts, no hem trobat un sender clar i com plovia fort, hem decidit baixar pel cau del torrent, que en banyat no era molt còmode, però que sabíem que ens abocaria al camí.
La baixada ha anat molt lenta, per les precaucions que preníem i per tenir que superar alguns petits bots, finalment ja en el camí només ens restava anar cap a Caimari de forma còmode, quan novament ha tornat a sortir el sol. Hem arribat massa tard, i no hem torrat, però si que hem pogut compartir tot el que dúiem per menjar. Hem estat tot sols a l’area recreativa, es veu que amb la pluja la gent ha partit. Faré esment al comportament incívic de persones humanes que deixen el fems a les àrees recreatives i en un dels banys hi havia una gran vomitada dins un lavabo, es veu que hi ha molts de porcs que no viuen en solls.
Al dinar hem criticat al que no han vengut, com sempre es sol fer a n’aquestes ocasions i hem obert 8 botelles de vi, dues de herbes, una de cava, i una al·lota que viu per la zona ens ha obsequiat amb una capsa de Ferrero Rocher, ha estat un gran final feliç, sense tocar pèl.
La ruta realitzada ha estat de uns 10 quilometres, un desnivell acumulat de uns 500 metres i excepte el tram de tornar enrere de Sa Mola a la torrentera, circular.
Assistents: Xisca, Joana Maria, Lau, Aina 1, Aina 2, Lluís, Andreu 1, Andreu 2, Pere, Pedro, Marga, Manolo, Gabriel i Tomàs.