dimarts, 23 de març del 2021

PUIG DE SA PARET DES MORO-PUNTAL DES FORN-PUIG DE SES BASSES

Nova sortida amb el Grup “Caminant els dilluns”, amb el que ja fa un any caminam de la ma de la magnifica conductora Sa Cranca de Porto Petro.

Avui la idea era pujar alguns dels cims que trobam entre el Coll de Sa Gramola i La Trapa, per la qual cosa hem deixat els vehicles al Coll de Sa Gramola i començam a caminar pel GR, deixant a la nostra esquerra el Penyal de n’Anglada, el Puig des Tancat i el Puig des Campàs, seguim pel GR, fins que arribam al creuament que va cap a sa Trapa a la dreta i el camí de l’esquerra es dirigeix a S’Arracó, aquest darrer és que agafam.

Ara el camí va en baixada, fins que arribam a la torrentera, a on hi ha una petita presa i començam a pujar de nou, en la segona corba, deixam el camí per anar fora traça cap el primer puig del dia, el de Sa Paret des Moro, una bona pujadeta que podem efectuar sense dificultat ja que els arbusts no són molt alts i tenim molts espais.

Quasi sense adonar-nos, i amb un bon vent, arribam a dalt, alguns dels integrants del grup amb molta gana, per tant hem cercat un lloc adient per pegar la primera mossegada del dia i la paret seca que hi ha a prop del cim ens ha anat molt bé, ja que ens aturava el vent, suposam que aquesta paret la va fer un moro.

Avui el berenar ha estat magre, i per tant hem quedat per organitzar properament una ruta amb final feliç de frit, vi, ensaïmada i rebentat, a més a més en el nostre grup contam amb un dels millors cuiners d’Espanya, de reconegut prestigi.

Després de berenar hem baixat al collet precisament per a on acaba la paret seca, una baixada inclinada però sense massa complicacions, des del coll i ara ja per un sender, hem pujar al segon cim del dia el Puntal del Forn, des d’on es poden veure una magnifiques vistes de Sa Dragonera i Sant Elm.

Ara hem anat per la cresta, deixant en un costat unes bones timbes, fins que hem arribar al Puig de Ses Basses, totes ses al·lotes del grup han volgut abraçar el cilindre del vèrtex geodèsic, i així ha quedat reflectit a les imatges.

Des del cim ens hem dirigit al Mirador d’en Josep Sastre, hem pensat quin valor va tenir aquest bon homo per a terrecar la paret amb la caiguda que hi ha, fa feredat.

Ara ja només ens restava tornar pel GR, però hem fet una segona aturada al camí que baixa al Fondal de Ses Basses, per a la manutenció, també aprofitant una mica per a veure si podíem veure qualque Peònia o Palònia Borda, que surten per aquests indrets, i qualque coseta hem vist. Hem  fet el darrer tram pel GR, el mateix que ja havíem realitzat el dematí.

Per tant ruta semi circular de 14 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 530 metres, realitzada el sis hores i quart comptant aturades.

Assistents: Maria Antònia, Miquel Àngel, Jaume, Catrina, Marga i Tomàs.

Mètode MIDE: 2233. La consideram MITJANA +2

PENYALS DE N'EVÈNGELICA I SA MOLA DE S'ESCLOP AL FONS

PUIG DES TANCAT

PUIG DE SA PARET DES MORO

PRESA

PUJANT A SA PARET DES MORO

CIM DE SA PARET DES MORO

GRUP "CAMINANT ELS DILLUNS"