dilluns, 22 de març del 2021

NA BLANCA-CALA EN FELIU

Primera ruta de primavera però amb temps hivernal, per la península de Formentor en un dels racons que encara no havia visitat.

He deixat el vehicle a un lloc habilitat a prop del PK 12 de la carretera de Formentor i he caminat fins ses Cases de Cala Murta, a on he agafat el camí de baixada a sa cala, però en haver caminat alguns minuts he sortit a ma dreta, hi ha una casa amb una bassa, per aquí he sortit i al cap de una estona he trobat un camí ample que en pujada arriba fins el coll de l’Olivardar, deixant sa Penya de l’Hort a ma dreta.

Des del coll en el creuament que ens trobam, he girat a ma esquerra, hi ha un indicador que ens marca que entram en el camí de Cala En Fideu, és un camí ample sense pèrdua, he seguit aquest camí passant pel coll de Sa Geneta, sembla que hi ha un caminoi que puja directa a Na Blanca, però jo he seguit el camí ample i he arribat fins un creuament de fites, he agafat les de la dreta que finalment m’han duit fins el cim de Na Blanca.

Bones vistes des d’aquest cim, que està just damunt l’hotel Formentor i la Illa de Formentor, fins a les hores havia fet un fort vent i pluja, ha començat a baixar la intensitat del vent i ha deixat de ploure.

He desfet el sender de pujada per anar fins el creuament de fites que he citat abans, des d’aquest punt he vist un camí a l’altra vessant del comellar de baixada, cap a l’esquerra, i m’he dirigit sense traça fins aquest camí, que es veu que va fins la Punta de Conill.

Com que  a mi me interessava anar en direcció esquerra, en arribar a una part alta de la punta, he cercat la millor traça per baixar a un nou comellar passant per una torrentera i tornant a pujar.

Ara si que ja estava en disposició d’accedir a Cala En Feliu, el meu proper objectiu, però la baixada no es presentava gens còmode, molta vegetació, roques encara banyades per la pluja, molts arbres caiguts i una bona pendent; amb paciència i cura he anat baixant fins que he sortit al torrent, uns metres abans de la cala.

Una cala de còdols molt guapa i tancada per unes bones muralles naturals als costats. He aprofitat el lloc per a menjar una mica i després he començat a caminar pel torrent per pujar, fins que he trobat unes fites a ma dreta i les he seguides.

El camí que marquen les fites va molt a prop del torrent, en alguna ocasió s’allunya una mica per anar a cercar les millors passes, en qualsevol cas el terreny és molt espès i perdedor. Finalment he sortit al camí de dalt, el que havia anat el dematí, hi ha una fita que marca la baixada i també una zona petita encimentada que es veu que aguantava un pal de ferro. Des d’aquest punt no sembla que hi hagi camí, pot confondre una mica.

He caminat fins el coll de l'Óliverdar, però enlloc d’anar cap el camí de Cala Murta, he seguit baixant, deixant un primer camí a l’esquerra (està bloquejat amb una barrera molt alta) i agafant el segon, aquest si que m’ha adreçat cap a la carretera a on tenia el cotxo, encara que quan ja estava a escassos 50 metres una barrera amb filferro tallava el pas de forma incomprensible, ja que per la part de dalt tots aquests camins romanen oberts.

En resum, ruta semi circular de 13 quilometres, amb un desnivell acumulat de 500 metres, realitzada en 5 hores i mitja comptant aturades.