dijous, 11 de març del 2021

MOLETA DE SON CABASPRE PEL PAS D'EN XINDÀ-MOLETÓ DE SON CABASPRE

Ja feia temps que volia pujar a aquestes dues moletes, que són com a germanes i que curiosament tenen el mateix nom, que els hi ve de ses Cases de Son Cabaspre, estic parlant de Sa Moleta i Es Moletó de Son Cabaspre.

He deixat el vehicle a la segona entrada de la urbanització Shangril·la, curiós nom, he cercat el significat i el primer ens diu que és una zona inhòspita de Tità, la lluna de Saturn o un lloc fictici a terres asiàtiques, en tot cas varen recercar bé el nom. Actualment la urbanització està deixada de la mà de Deu, encara que hi ha alguns xalets a o hi viuen.

He pujat pel carrer que passa per darrera unes cases direcció est, per anar fins un coll a on hi ha una barrera que sempre està oberta, per anar a cercar el desviament a ma esquerra cap el camí de sa Coma  Llobera, per un moments he anat pel GR fins el Coll de Sa Basseta, a on precisament hi ha una basseta antiga.

Enlloc de seguir pel GR i pujar cap a sa Mola de Son Ferrandell, he seguit recte, baixant pel camí de sa Coma Llobera, fins que al cap de una estona m’he trobat una barrera tancada amb pany, aquí, és a on sense traça ens capficam dins sa zona de vegetació per la dreta, i a estones amb forta pujada, anant al costat dels penya-segats de Sa Moleta.

Poques fites hi ha, hom ha d’anar més o manco per intuïció, fins que s’arriba al pas d’en Xindà, per accedir a dalt, a ma dreta, i que està format per tres zones curtes de grimpada i una cornisa final de sortida, el pas no és complicat, però hi ha dos llocs a on no es pot badar per la caiguda, sobretot en la cornisa de sortida, si qualcú te molt de vertigen, crec que es pot evitar aquesta cornisa sortint  per la dreta i fent una mica més de camí, però jo no he anat a comprovar-ho.

Una vegada sortim del pas, hem d’anar pujant, ara ja més suaument per una zona que està plena de petites feses, algunes d’elles amb una considerable profunditat. He arribat al cim, i sense aturar gaire he seguit més o manco en la línia que duia de pujada, fins que he arribat a una sitja amb dues barraques, des d’aquí he començat a baixar, però es veu que m’he desviat una mica de la traça, he trobat una nova sitja , encastada dins un gran bancal, les cases d’en Xindà eren a prop i jo tenia que anar a cercar un camí ample , cosa que he fet cap a nord, fins que he pegat al camí, precisament a on hi ha un forn de calç.

Aquest camí al poc surt al GR, per tant l’he agaft i he ant fins el desviament del camí de Sa Coma LLobera, a on he tancat el cercle. He seguit pel camí que havia vengut el dematí, fins el coll mencionat, el que hi ha una gran barrera, just passar el coll, he girat a  ma esquerra al costat de una gran paret seca.

En primera instància el terreny bastant farcit de vegetació, però després més còmode, fins i tot he trobat un senderó amb qualque fita, fins que he arribat al cim del Moletó de Son Cabaspre, en una zona amb molts arbres.

He anat donant-li la volta per la zona superior, fins que he trobat una paret seca, supòs que era la mateixa d’abans i l’he botada, anant a cercar els millors trams de baixada, fins que he sortit a pocs metres d’on tenia el vehicle.

Per tant ruta semi circular de 11 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 600 metres, realitzada en 4 hores i 40 minuts comptant aturades.