dimarts, 2 de març del 2021

ELS CASTELLOTS-CLOTS D'INFERN-BOCA COVA DE LA CAMPANA

Ara que el dia comença a ser més llarg i les nits més curtes, és un bon moment per a realitzar rutes més llargues o que es poden allargar molt pel terreny que es trepitja, i a on les rutes sempre són molt llargues és en l’entorn del Torrent de Pareis.

En conseqüència avui hem començat una sèrie de rutes per aquestes contrades, deixant el vehicle en el Nuu de sa Corbata. Ben aviat entram en marxa, pujant al Castellot que està al costat del nuu, la pujada es realitza millor per la part est, una vegada a dalt, baixam i anam al coll que hi ha entre els dos castellots, aquesta vegada li entram per la part nord, encara que sembla possible pujar per la part est.

Desfem les passes per arribar a la paret que passa pel coll i creuar-lo cap a nord, direcció dels Clos Balladors que tenim a  baix, la primera part de la baixada l’hem efectuada amb facilitat i rapidesa, però ha estat un miratge, ja que un cop hem creuat el gran Clot Ballador, n’hem comptat sis als voltants, i hem seguit baixant per anar cap els Clots de l’Infern, ha començat l’infern, valgui la redundància.

El terreny, aspre, complicat de seguir per una traça determinada i en certs llocs una vegetació molt alta i atapida que ens complica encara més la passa. Hem passat per un dels clots, deixant el més gran a ma dreta i un més petit a ma esquerra, hem seguit en tot moment les fites i unes marques vermelles molt antigues, així i tot el camí no és fàcil, ja que passa per alguns promontoris i no segueix un traçat lògic.

Finalment hem arribat al creuament que duu a aquest sender a la dreta es passa per un collet i es va cap a la cova de Sa Campana i a l’esquerra va cap a la carretera de Sa Calobra, nosaltres hem anat ja que hi érem fins la boca de sa Cova, jo no hi havia estat mai.

És impressionant, que de una boca tan petita s’entri en la segona cova més grossa de Mallorca (de les que han trobat, clar). Hem pogut entrar fins la zona a on hi ha el primer ràpel per baixar-hi i ja s’intueix la majestuositat del lloc. És evident que per fer la cova, s’ha de dur material adequat i anar-hi amb un guia especialitzat, ja que la pregonesa és de més de 350 metres.

Hem desfet les passes fins el collet, mencionat abans i en vint minuts hem arribat a la carretera, la pujada fins el nuu de sa Corbata l’hem realitzada per la carretera, la fabulosa carretera de Sa Calobra, una de les carreteres de muntanya més guapes del món i part de l’estranger.

Hem anat a fer el final feliç al Forn de Palmayonla, ja que els bars tanquen a les 17:00, de moment, a on hem begut unes cerveses Estrella Galicia i menjat uns rubiols.

En resum, ruta circular de 15 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 600 metres, realitzada en 7 hores i vint minuts, comptant aturades.

Assistents: Manolo i Tomàs.

Mètode MIDE: 3553. La consideram DIFÍCIL +4

BOCA DE SA COVA

TORRE DE SA MOLA DE TUENT

ARRIBADA A LA CARRETERA

QUE GUAPOS SÓN ELS FORATS !!