diumenge, 14 de març del 2021

TRILOGIA DELS MILS (EPISODI 1)

Primer episodi de la Trilogia dels Mils, després d’haver dut a terme la setmana passada la Preliminar. Hem deixat els vehicles a dos llocs, al lloc de la sortida, el túnel de Monnàber i al lloc de l’arribada, al costat de la Base Militar del Puig Major.

Hem sortit pel camí de sa coma de Son Torrella, en arribar a una paret i un portell, hem pujat cap a la Serra de Son Torrella, per baixar fins la base del puig Xaragall de na Camamil·la, el vent ha fet acte de presencia, una ratxa fortíssima quasi ens ha tomats a tots.

Hem coronat el Xaragall, per baixar i tornar a pujar a la Serra de Son Torrella, a on teníem un traçat llarg, que passa per moltes puntes, tres d’elles són considerats mils i les altres no, tampoc Sa Regana, la darrera i més alta, per un tema de prevalença, ja que el coll està  ala mateixa alçada, per tant no és considera un cim principal.

Quan hem arribat al coll de sa Coma de n’Arbona, hem fent la segona berenada del dia, anam menjant una mica cada dues hores. La boira ha començat a ser espessa, i hem pujat al Penyal des Migdia sense veure pràcticament res.

A dalt, hem tengut l’anècdota del dia, un grupet de joves ens han demanat si podien baixar per la part nord, jo amb molt bona intenció els hi he comentat que si no coneixien la ruta, baixessin pel mateix lloc, la boira no deixava veure absolutament res i el vent pegava fort, n’han comentat que tenien certa experiència i un duia el Wikilok, una de les al·lotes davant nostre s’ha bloquejat amb un petit atac d’ansietat, jo ja no he comentat res més, ells han baixat per la part nord, esper que els hi hagi anat bé.

Nosaltres hem fet els dos cims del Penyal, est i Oest, hem seguit per la cresta, hi ha hagut moments de tensió, la cresta no és fàcil i la boira i el vent no ens deixaven progressar plàcidament, hem arribat al final de la cresta, passa la carretera, però nosaltres hem anat cap el Morro d’en Pelut, la nostra propera fita, els fastuós Morro d’en Pelut.

Quan hem arribat la boira ha començat a difuminar-se, i ens ha deixat veure algunes vistes excepcionals, hem aprofitat per fer la tercera berenada del dia i ens hem dirigit cap el Puig Major, com se sap una part és Militar, per tant no s’hi pot accedir 100%, per pràcticament estam a l’alçada màxima, després i com sempre complint la legalitat vigent, hem anat al Puig Major Est, el que te el vèrtex geodèsic. En aquest cim, si que hem pogut gaudir de una vistes meravelloses, el regal que els temps ens ha brindat per l’esforç realitzat.

Encara ens restava el darrer mil del dia, el Pa de Figa de Son Torrella, per accedir-hi, hem baixat de forma directa, passant pel Pas des Poal i un més serio del que desconec el nom i que en Gabriel Martorell hi  va deixar una corda i facilita bastant la baixada.

Han estat bons moments baixant aquest pas, a on alguns i algunes s’han guanyat una plaça de pertinença al PDP Socarrat amb el vist i plau del General, que ha reunit el Tribunal d’avaluació.

Hem continuat fins el Pa de Figa i després hem baixat, i com hi havia qui no havia tengut l’ocasió de veure una de les fantasies de Tramuntana, ens hem apropat a la base de s’Agulla del Frare, amb la Monja Prima de testimoni i sa Cadira de la Reina, un espectacle visual.

Finalment hem baixat per la rosseguera, sempre delicada, per la pedra petita que llenega molt i hem passat pel campo de tir i arribat a la base militar, quasi en fosca negra.

En definitiva, ruta circular de 16 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de uns mil metres, assolint 10 mil de més de mil i Sa Regana, en un temps de 11 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Dolors, Maria del Mar, lluís, Pedro, Sebastià, Joan i Tomàs.