dimecres, 17 de març del 2021

PUIG GALILEU PER LA CANAL NORD-SA MOLA-ES FRONTÓ-SON NEBOT

Avui he pujat el Galileu, però per un lloc que no ho havia fet mai. He deixat el cotxo a l’aparcament habilitat de Son Massip i he retrocedit uns metres per la carretera per agafar el GR.

Es comença per un camí ben ample, amb pujada fins que arribam a un portell, aquí el camí s’estreny una mica, el portell era el meu punt de referència per a començar la pujada, he sortit per l’esquerra uns dos-cents metres una vagada passat.

No hi ha camí definit, ni he trobat fites fins ben a dalt, per tant he anat pujant, ha aparegut una gran rosseguera, molt inclinada i he anat pel costat dret, molt més fàcil avançar per les roques que per la rosseguera.

Quan acaba la rosseguera s’ha de cercar el canal, per sort l’he trobat tot d’una i he començat a progressar dins el canal, a estones s’estreny bastant, només he trobat un punt conflictiu, m’he anat per l’esquerra i he tengut que desfer uns metres per anar per la dreta, és bo de seguir, però si t’equivoques et pots complicar bastant.

Es passa per un lloc estret en forma de V, que fan dues gran penyes i al poc , ja sortim de la canal a una zona molt dolça, amb poca inclinació i ja amb la vista del Galileu, en pocs minuts som al cim.

He baixat del Galileu, fins el GR, l’he creuat i m’he dirigit cap a sa Mola, que te exactament la mateixa alçada i que és molt llarga, es camina una bona estona per la cresta, abans d’arribar al punt més alt.

Des de sa Mola, m’he dirigit cap a l’esquerra en baixada, sense traça definida i amb la vista al Frontó de Sa Mola, el primer tram per roques i a mesura que m’atracava per una zona més conflictiva de molt de càrritx i terreny desigual.

Abans de pujar al Frontó, m’he aturat a berenar una mica a la barraca que hi ha a baix, amb un lloc habilitat per passar un vespre si és necessari, després he pujat al Frontó i he baixat per la part Nord en direcció al Puig de Son Nebot que ja tenia a la vista.

S’ha de baixar bastant, fins una torrentera, per després tornar a pujar, els dos puigs estan a una alçada similar. Des del puig de Son Nebot hi ha diverses opcions per baixar, però una amiga d’estada a Son Amer, havia començat a pujar al Galileu, per tant, he tornat a pujar a Sa Mola, i he anat a esperar-la al Coll que hi ha entre Galileu i Sa Mola, per a on passa el GR.

Finalment ens hem trobat a ses cases de neu, jo l’he esperada que pugés, aprofitant per fer una segona berenada. Un poc més tard ens hem reagrupat, també amb en Jaume que venia de Sóller, per a dirigir-nos per ses Voltes den Galileu cap a Son Massip.

Una mica després de passar ses cases de neu de Son Massip, hem trobat en Miquel Àngel que pujava, i hem baixat tots quatre junts fins el cotxos.Hem pernoctat a Son Amer a on ens esperava un sopar de primera especial, al costat de l'estufa de llenya.

En definitiva, ruta semicircular de 13 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 912 metres, realitzada en sis hores i mitja, comptant que he estat bastant de temps aturat, esperant els companys.