dissabte, 6 de març del 2021

TRÍLOGIA DELS MILS (PRELIMINAR)

Fa uns dos mesos vaig proposar a algunes persones humanes amb les que he caminat o camin, un repte, dur a terme  tres sortides assolint cims de més de mil, i com no podia ser menys en una Trilogia, fer una preliminar per a poder autoevaluar-se, avui hem dut a terme la preliminar, assolint 8 cims de més de mil.

Hem deixat els vehicles a l’aparcament de Son Ordines, utilitzat normalment pels qui van al Refugi de Tossals. Hem pujat cap el refugi i hem agafat el camí cap el Pas LLis, però abans dels pas ens hem desviat a la dreta per l’Entreforc, una espectacular rosseguera entre grans penyes.

A la part de dalt trobam restes de un antic camí ancestral, però nosaltres sortim del camí en arribar a un portell i pujam directes cap a la primera fita del dia, el puig de Sa Torreta a on hem fet la primer aturada tècnica del dia, pel que fa a la manutenció.

A partir d’aquest moment hem anat seguint la carena per arribar a un cim entremig i després assolir el puig de Sa Font Est, per assolir el puig de Sa Font Oest, hem baixat pel pas del Cingle Verd i hem pujat el citat cim.

Des des cim hem desfet passes, tornat a passar pel pas del Cingle Verd i anar cap el segon gran massís del dia, els tres mils del Morro d’Almallutx, un darrera l’altre s’han anat pujant, fins que hem arribat al tercer i hem dut a terme la segona aturada tècnica de manutenció.

Desprès  de l’aturada hem baixat cap el sud, per passar per la caseta de neu que hi ha entre Almallutx i Tossals i hem anat cap el sender que puja al cim de Tossals Verds, passam per un petit collet i després giram a ma esquerra per la  pujada final.

Una mica més al sud, tenim el segon cim de Tossals, el darrer de més de mil del dia d’avui, a on “con orgullo y satisfacción”, ens fem la darrera foto cimera i ens disposam a baixar pel sender de Ses capelletes fins el camí del GR, que surt més o manco davant Els Arcs de Sa Canaleta del Massanella.

Ara ja només ens restava baixar cap el refugi, ho hem fet pel camí del Pou de Sa Coma i hem arribat al refugi a on hem fet la primera ronda del final feliç, hem aprofitat per de forma democràtica elegir els malnoms dels participants que encara no en tenien, Sa Llisa de Porto Colom, Sa Llebre de sa Torreta, en Moliarti i en Kaminator.

Hem baixat ràpidament cap al aparcament de Son Ordines i alguns hem aturat a la benzinera Shell de davant sa fàbrica de ciment de Lloseta a fer el segon final feliç, a base de cerveses Estrella, a on hem criticat a tot cristo i hem parlat del Covic 29.

En resum, ruta circular de 20 quilometres de distància, assolint 8 cims de més de mil, amb 1350 metres de desnivell acumulat, realitzada en 9 hores i quart comptant aturades.

Assistents: Maria del mar, Dolors, Pep, Manolo, Pedro, Lluís, Sebastià, Joan i Tomàs.

Mètode MIDE: 2344. La consideram DÍFICIL +1

CÚBER

SEGON MIL. SA FONT EST.

PUIG DE SA FONT OEST

TERCER MIL. SA FONT OEST.

GORG BLAU

PAS DEL CINGLE VERD

QUART MIL. ALMALLUTX OEST.

GORG BLAU DES D'ALMALUTX OEST

ALMALLUTX CENTRAL I EST

CINQUÈ MIL. ALMALLUTX CENTRAL

SISÈ MIL. ALMALLUTX EST.

TOSSALS VERDS DES D'ALMALLUTX EST

CASA DE NEU

SETÈ MIL. TOSSALS NORD.

VUITÈ MIL I DARRER D'AVUI. TOSSALS SUD.