dimarts, 20 d’abril del 2021

TORRENT FONDO-COVA FORADADA-PUIG DE CAN GROC

Fa molts d’anys vaig conèixer un personatge, que es passava el dia dient la mateixa frase. “hi ha peix viu que bota”, possiblement fou peixater.

Avui dimarts he sortit a fer una ruta per la zona de Pollença, en realitat volia sortir demà, però donen turmentes i per això he sortit avui, encara una mica cansat d’ahir, però amb la panxa ben plena del gran dinar que férem.

Hem deixat el cotxo al costat de les cases més altes de la urbanització de Sa Font, sembla que la  majoria són residents estrangers, però tampoc me interessa massa. Nosaltres hem agafat el sender que surt d’aquest lloc direcció el puig de Can Groc, però ben aviat hem girat cap a la dreta, hi ha algunes fites i un forat a un roca, el sender arriba a dalt a on enllaça amb un antic camí, hores d’ara completament desdibuixat.

Ara toca baixar cap el torrent Fondo, hem anat una mica fent el torrent de baixada, per veure el seu recorregut, després hem retrocedit i ja en pujada hem passat pel primer pas del dia, hi ha una alternativa per l’esquerra, però sa Geneta que va recuperant forma, ha volgut pujar per la zona complicada.

Després de la grimpada, he continuat pel cau del torrent fins arribar al segon pas del dia, conegut com el pas de s’ Estaló, hem posat mans i l’hem superat i ja hem pogut intuir el proper objectiu, un forat que hi ha a la part de dalt, hem pujat fora traça, deixant el torrent a ma dreta.

El forat he pogut comprovar per lla gran muntanuenca Tania Quesada que es diu Cova Foradada, puja una mica per tenir una obertura  uns trenta metres per damunt, nosaltres l’hem recorregut, després de berenar i hem sortit per dalt, quedant més o manco a l’alçada del coll Cuixac, que separa la serra de Cornavaques de la Serra de la Font.

Hem trepat una mica, ja que hem vist el que podia ser una cova, però no ha estat més que una balma. Finalment hem agafat les fites que venen del Coll Cuixac i que recorren la Serra de La Font, però nosaltres no som massa de fites i hem anat per la part de Ternelles per arribar fins el Puig de Can Groc.

Un puig d’alçada modesta, però amb unes grans vistes, tal com es pot veure en les imatges. Desprès de gaudir una estona de l’espectacle . hem anat baixant pel comellar, fins que hem arribat a la zona que ja havíem trepitjat el dematí, just damunt els xalets més alts de la Font i amb el cotxo a la vista.

En definitiva, ruta circular de 13 quilometres amb un desnivell indefinit, realitzada en sis hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Cati i Tomàs.