dimarts, 6 d’abril del 2021

PUIG DE SANT MARTÍ-PUIG DE SON FE

Avui la previsió era fer una ruta senzilla i no acabar massa tard, ja que demà en tenc prevista una de dura, la ruta es dividia en dues realment, la primera pujar al Puig de sant Martí i la segona pujar al Puig de Son Fe.

Hem deixat el vehicle en el desviament que hi ha abans de la rotonda d’Alcúdia en el PK 48, i que ens indica el Puig de Sant Martí, hem caminat per un camí ample fins arribar  a ses cases de colònies, a on ens hem desviat cap el puig a ma esquerra.

A partir del desviament el camí està asfaltat, supòs que per a facilitar l’accés a les antenes, hem pujat pel camí precisament fins les antenes que és un cim una mica més baix que el puig de Sant Martí, al costat de les antenes hi ha dos “In memoriam” de persones mortes molt joves.

Hem retrocedit fins el collet que separa els dos cims per anar per un senderet a pujar el cim, el sender passa per unes parets verticals a on hi havia alguns escaladors, nosaltres hem seguit fins a dalt de tot.

Hem desfet el camí per tornar al collet i baixar fins el vehicle, hem trobat un seder estret al costat del camí ample i l’hem seguit, en arribar hem aprofitat per a berenar una mica i agafar el cotxo per anar a fer el segon cim del dia.

Hem agafat carretera cap a Inca i després de passar el PK 45 ens hem desviat per l’esquerra, per deixar el cotxo en un lloc habilitat per alguns vehicles, just d’aquest lloc surt un sender que ens ha duit fins la bassa que hi ha a baix de la Font de Son Fe, aigües verdes i una mica tèrboles ens recorden episodis de pel·lícules de terror.

Per pujar al cim, s’ha d’anar per la dreta de sa bassa i després cercar un sender que puja i es va situant per damunt, la referència és una rajola amb la representació del Via Crucis.

Hem passat per damunt a bassa, hi ha una bona caiguda i convé no apropar-se al desnivell de terra. Hem trobat un sender, bastant difuminat a estones i que finalment hem perdut a la pujada, per a recuperar  en la part de dalt algunes fites, en qualsevol cas la pujada és complicada, amb molt de càrritx i roques grosses que impedeixen el pas.

Fent algunes ziga-zagues ens hem situat a dalt i ja hem pogut veure el vèrnix geodèsic del cim de Son Fe, encara que tot el conjunt sembla que duu el nom de Penya des Migdia, hem seguit la direcció que duiem fins que hem passat per un segon cim restes de una paret d’origen talaiòtic, si hom hi va val la pena seguir, ja que en el tercer cim hi ha restes prehistòriques i un talaiot, però abans ho desconeixia.

Per tant quan hem vist aquesta paret hem iniciat la baixada, tan difícil com la pujada, havent de passar per llocs complicats i realitzant algunes desgrimpades per la verticalitat del terreny, fins que hem pegat damunt ses cases de Son Fe (centre espiritual de ses Agustines) a on hi ha una gran greu i una verge, tot una mica descuidat.

Ha passat un bou, prim, no sembla molt ben alimentat, nosaltres hem agafat el camí de baixada, amb altres ceràmiques del Via Crucis, fis que hem arribat a la que havíem vist abans, al costat de la bassa, a on hem tancat el cercle i al poc hem acabat aquesta segona ruta del dia.

Per tant, dues rutes diferenciades, la primera d’anada i tornada i la segona circular, distancia recorreguda total de 12 quilometres amb un desnivell positiu de 600 metres, realitzada en 5 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Cati i Tomàs.

Mètode MIDE: 2443. La consideram DIFÍCIL +1

PUIG DE SANT MARTÍ

PORT D'ALCÚDIA

SA TALAIA D'ALCÚDIA AL FONS

PORT DE POLLENÇA

PENYA DES MIGDIA (PUIG DE SON FE)