divendres, 23 d’abril del 2021

PUNTA DE NA FORADADA-COSTA DES GREC-SA CLOTA

Avui tenia feines, però s'han anul·lat i per tant he sortit a caminar fent una ruta improvisada, encara que feia temps que volia fer-la. He estrenat sabates, les derreres no m'han durat ni 5 mesos, a mem si aquestes seran una mica més consistents.
He deixat el cotxo, una mica abans dels dos túnels que hi ha a al carretera Andratx-Estellencs, en un espai al costat de la carretera, hi ha moltes xarxes metal·liques ja que sembla que es desprenen moltes roques.
He caminat direcció Estellencs per la carretera i he entrat pel desviament a la esquerra que un cartell indica com camí de sa Torre Nova, l'he seguit fins que a l'alçada precisament de Sa Torre Nova he agafat el camí de l'essquerra passant per la casa de Can Rafelot, que no sembla habitada.
Una mica després de Can Rafelot he passat per un botador i un cartell  ens indica a baixada cap a la mar, és un tirany estret que a estones es perd per la quantitat d'abres caiguts i roques que es descomponen.
He arribat a la mar, no sense complicacions, ja que la baixada és  molt inclinada, i s'ha d'anar molt alerta amb les roques que es desfan.
Un cop arribat a baix, he anat per damunt les roques fins la Punta de Na Foradada a ma esquerra, el darrer tram tenia un pas que necessitava passar per l'aigua i no l'he fet, ja tornaré l'estiu.
He desfet passes i he arribat al lloc a on havia baixat, però he continuat per damunt les roques passant per la Costa des Grec i arribant a sa Clota, fins sa punta de Na LLuenta, he tornat desfer les passe per arribar fins la platja que hi ha davant els Farallons.
He vist que era possible pujar per la torrentera que arriba a la platja i he començat la pujada, bastant salvatgina, per la esquerra i finalment he passat a la part dreta, ja que estava molt atupida de vegetació, he trobat una doble sitja i he arribat a una zona alta i ja sense problema.
Aqui m'he dut una bona sorpres, he trobat una zona, plena de petites feses, forats i algun avenc, he tengut que anar bastant atent per la quantitat que hi havioa d'aquests forats, fins que he vist un camí, i he anat cap allà, m'ha deixat a la carretera vella d'Estellencs, a on he tancat el cercle i després de sortir a la carretera nova, he arribat el cotxo.
En definitiva, ruta semi circular de 13 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 300 metres, realitzada en 5 hores i 45 minuts comptant aturades.