dissabte, 18 de desembre del 2021

PUIG DE SON CREUS PEL CAMÍ DEL PUIG GROS I SA COMA DEN BUSCANTE

Avui la ruta ha estat per la zona de la Comuna de Bunyola i ha estat oberta a la participació de qui volgués sortir a la foto de Nadal per a felicitar el Nadal, finalment hem estat tres models i una fotògrafa.

Hem deixat el vehicle entre els Cocons i Ca Na Moragues, en una zona habilitada per a deixar-hi alguns cotxos i hem partit per amunt, en arribar a Ca Na Moragues, hem girat a ma dreta deixant el camí que puja recte.

Hem arribat a ses barreres de Cas Bergantet, i hem pujat pel camí de l’esquerra, el camí del Puig Gros, que en forta pujada al principi i després baixar d’intensitat ens duu fins la zona del Planiajar, a on hi ha un pou.

Hem deixat el pou a ma dreta i hem agafat el camí de l’esquerra que al cap de una estona ens ha duit a l’àrea recreativa de Cas Garriguer, a on trobam un pou, un refugi, un escusat químic i diverses taules i torradores, hem aprofitat per a berenar a la zona.

Seguint la direcció del camí de sortida de l’àrea, el deixam i agafam un sender senyalitzat al Penyal d’Honor. Comentar que la senyalització al Penyal d’Honor és incorrecte, ja que a on puja aquest sender, després de passar per un ample camí és al Puig de Son Creus, el Penyal d'Honor està a ma dreta, seguint el camí ample, i està molt atupit d’arbres.

Finalment hem arribat al Puig de Son Creus, a on hem dut a terme la sessió fotogràfica, el dia no ha estat solejat, per tant hem patit un poc de fred, ja que les fotos es feien en roba interior vermella i gorra de Pare Noel.

Després de la sessió fotogràfica, amb fotos de grup i individuals, hem baixat una mica per a dinar. Vull agrair a na Sonia i n’Artur per haver fet de models i a na Marga que ha fet les funcions de fotògrafa, fent un gran reportatge de mes de 200 fotos. Les fotos estan venals a qualsevol revista de moda al mòdic preu de 10.000 €.

Hem baixat pel mateix camí, fins el Planiajar, però en arribar al pou hem agafat el camí de l’esquerra i no hem baixat pel que hem pujat, en arribar a unes senyalitzacions noves de fusta, no les hem seguit, ja que just davant surt un caminoi que baixa per la Coma den Buscante, un espai de una bellesa extraordinari.

Després de passar per dues barreres que romanen obertes, hem arribat a un antic rafal, que es veu que es va intentar rehabilitar, però que no es  va dur a terme. A la baixada i en un revolt, trobam una casa cova, construïda davall una balma, i que està en un estat semi ruïnós, encara que a dins esta una mica arreglada.

Finalment hem passat per un grup de cases per passar damunt una paret seca rompuda i agafar el camí que ens dur fins les barreres de Cas Bergantet i que tenen un portell obert per a poder passar, darrer tram de baixada fins a Ca Na Moragues i hem arribat al cotxo.

En definitiva, ruta semi circular de 15 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 650 metres, realitzada en sis hores comptant les aturades i la sessió de fotos.

Assistents: Sònia, Marga, Artur i Tomàs.