dimecres, 22 de desembre del 2021

PUIG DE SON NEBOT PEL PAS DE SON NEBOT I LA DIAGONAL

Avui tenc que ser sincer, si m’haguessin pagat pel guiatge, hauria d’haver tornat els doblers i a més a més pagar les cerveses, vaja patatot. Per tant si qualcú vol fer la ruta que miri la mateixa en aquest Blog, realitzada anteriorment.

Hem deixat el vehicles dos-cents metres abans del restaurant d’Escorca, i hem agafat un camí que surt tot d’una a ma esquerra, hi ha una caseta de caçadors. Hem seguit pel camí i al poc, després de passar per la Font d’Escorca, hem sortitt per un altre camí cap a l’esquerra.

Després de unes llaçades per aquest camí ample, hem sortit del camí a ma dreta i hem començat a pujar, fora traça i fora fites, per amunt s’ha dit !! Hem vist una possible pujada, després de unes grans roques i ha anat molt bé, hem enllaçat amb el sender que puja al pas de Son Nebot, per tant, sense “comerlo ni beberlo” estàvem pràcticament a 100 metres del cim.

Ja havíem fet dues de les fites proposades, el pas i el puig, hem aprofitat per berenar una mica, curiosament avui tota Mallorca ha estat tapada per la boira i aquesta zona estava ben solejada.

Hem anat a cercar la Diagonal, i aquí es veu que he començat a fer cadufs, ja que la conec bé, però fins a la tercera intentona no hi he pegat, està en direcció oest, cap el Puig Major, però primer es passa per una torrentera que desemboca en el Pixarell, una gran paret vertical, després es passa pel que sembla una possible baixada, fins que et trobes amb una timba descomunal i en tercer lloc pel que sembla una torrentera que també ens duu al buit, per tant s’ha de caminar bastant i s’ha de pujar una mica per trobar la Diagonal, que avui hem fet de baixada.

Ara sí, una gran fita ens indica l’inici de la baixada, s’han de posar les mans a estones i s’ha de cercar la millor traça, que és per l’esquerra, per la dreta està més desfet, una bona referència és una roca que sembla un cap, jo el vaig batiar com en “potxolo”, perquè se sembla a un dels descendents del “Caudillo Paquito”.

Seguim baixant, dins la Diagonal, fins que arribam a unes roques per les que ja podem girar a la nostra dreta i baixar per una zona inclinada, però bastant assequible. Aqúi he tornat a badar, i enlloc d’anar cap el Coll Romaní i tornar per la Font d’Escorca, hem pegat a la carretera, passant a prop de Ses Cases de Son Nebot, per no retrocedir, hem fet el tram darrer de la ruta per la carretera, avui per cert desconeguda, no hi havia una ànima, per tant ha estat una passejada fins que hem arribat al cotxo.

En resum, ruta circular de 10 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 500 metres, realitzada en 4 hores i 45 minuts comptant aturades.

Assistents: Cati i Tomàs.