dilluns, 27 de desembre del 2021

NA MAMELLUDA-FONT DE S'AUBÍ-TORRETA DE SON ARROM-PAS DES PEP SERRA

Avui teníem que ser 4, però problemes de darrera hora, han provocat que només fóssim 2, la Presidenta del Grup “Caminant els dilluns” i jo mateix.

Hem deixat els vehicles a l’aparcament que hi ha al costat del cementeri de Sóller, i hem començat a caminar direcció Ses Tres Creus, però tot d’una hem agafat un senderó estret a ma esquerra, el denominat Camí dels Alous.

El camí al començar és molt estret, després es va eixamplant una mica, va pujant entre marjades i trobam algunes casetes de pedra, una en venda.

Després de passar per un petit portell, baixam una mica i trobam una caseta amb arrambadors de fusta i un escusat, aprofit per fer-me la foto dins l’escusat, com ja vaig fer fa uns anys.

Des de la caseta, tenim na Mamelluda a prop, baixam una mica per després entrar-hi des de baix per una forta pendent. És una gran balma, a on s’hi va construir un tancat, suposam que per ovelles o cabres.

Després de visitar la zona, baixam i seguim per la dreta en l’ordre de la marxa que dúiem, deixam Sa Coma Carnissera a la nostra dreta  i anam seguint les fites, arrambats el més possible a la part de dalt de les cingleres, no es veu, però hi ha unes bones caigudes a la nostra esquerra.

Finalment, intuïm que estam arribant a la Font de s’Aubi, aon hi ha un pou ben pregon i unes formacions rocoses des d’on cauen gotes, que omplen un abeurador, a la part de dalt hi ha una roca que sembla el cap de una serp, és un lloc magnífic.

Després d’estar una estona a n’aquesta zona, hem seguit pel Cingle de s’Herba, creuant algunes rossegueres en una zona en fortes pendents, ja en la vista posada en la Torreta de s’Arrom, que penja del penya-segat i ofereix unes formidables vistes.

Després de la darrera rosseguera, ascendim fins una paret seca, la seguim una mica i després de botar-la arribam a Sa Torreta, trobam quatre persones humanes asseguts dins la torre i els deixam que acabin les seves converses, mentre nosaltres aprofitam per dinar.

Després de partir els que hi eren a dins, hem entrat dins la torre i hem pogut gaudir de les vistes. En acabar hem passat per un pas que hi ha a la xarxa metàl·lica i hem anat al costat de una paret seca, fins arribar a un camí ample, en arribar a un creuament, el camí de l’esquerra baixa cap a Sóller i nosaltres seguim el de la dreta, però en el primer revolt, baixam per una escala de pedres, anant a cercar el Pas den Pep Serra “mamerra”.

No és gens fàcil trobar-lo, la senyora Presidenta, més coneguda com Sa Cranca de Porto Petro, avui ha fet una bona labor i l’ha trobat, es tracta de un seguit d’escalons que ajuden a anar baixant entre les roques i que finalment guanyen la zona de baix a on ja trobam les clàssiques marjades.

Finalment, arribam a una de les casetes de la zona, i poc després a un camí ample a l’a dreta, al qual seguim, ja fins el cementeri. Enmig trobam una barrera tancada amb pany, que curiosament diu que “per favor es tanqui la barrera”, cent putes, si està tancada amb pany, ja no la podem tancar més !!

En definitiva, ruta circular de 9,5 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 700 metres, realitzada en 6 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Marga i Tomàs.

Mètode MIDE: 3433. La consideram DIFÍCIL +1

FRUITS SILVESTRES

CAMÍ DELS ALOUS

UN LLOC BUCÒLIC I ROMÀNTIC!!