dimarts, 7 de desembre del 2021

XARAGALL DE NA CAMAMIL·LA-SERRA DE SON TORRELLA-PENYAL DEL MIGDIA

Avui hem anat a fer la primera ruta de preparació per a intentar assolir tots els Mils de Tramuntana en una setmana. Hem quedat a l’aparcament que hi ha a la boca del costat de Sóller del túnel de Monnàber.

En començat baixant per la rosseguera que hi ha davall el mirador, com sempre plena de brutor, i és que els animalots no aturen mai, son bruts i egoistes.

Al cap de una estona hem girat a ma esquerra, tot cercant anar en paral·lel a la Serra de Son Torrella, amb la intenció de situar-nos just davall el Xaragall de na Camamil·la, la pujada és en forta pendent, fins que arribam a una paret seca de partió.

Hem pujat el primer mil del dia, el Xaragall i l’hem baixat pel mateix lloc, per anar a situar-nos a la carena de la Serra de Son Torrella, que l’hem recorreguda des d’aquest punt, a ma dreta deixam el formidable Penyal Xapat.

La Serra l’hem recorreguda en la seva major part per la cresta, assolint així els tres mils que la composen més Sa Regana, curiosament el punt més alt d’aquesta Serra, però que no és considerat mil, ja que no té el mínim de prominència.

En la serra algunes coses a destacar, si hom te vertigen pot anar per la part inferior de forma més còmode, en aquest trajecte trobam un punt a on necessari fer un ràpel, si no es duu corda, es pot passar per la dreta en l’ordre de la marxa, hi ha alguns trams realment compromesos, com és la mateixa sortida de Sa Regana al Coll de n’Arbona.

En arribar al Coll, hem caminat uns metres per la carretera, per sortir per l’esquerre on un sender més o manco fitat ens deixa a dal del Penyal del Migdia, primer anam al cim Est i després al cim Oest, encara hi ha la creu de ferro, sense una punta.

La baixada l’hem efectuada per la zona Nord, un terreny aspre i complicat,a estones bastant inclinat, fins que hem arribat a un pas situat davall una balma terrosa, desconec si te nom, però en passar el pas no s’acaba la festa, contínua la inclinació i després arribam a una rosseguera.

En suavitzar-se la pendent, hi ha una fita gran, sortim de la rosseguera per la dreta, per anar a veure la Casa de Neu, situada a les parets del Penyal, petita i amagada, a dins hi ha molta vegetació.

El tram entre la Casa de Neu i el camí dels Binis, l’hem fet salvatgí, si hi ha un sender no l’hem trobat, entre càrritx i arbres caiguts és una mica incòmode. Finalment hem sortit al camí dels Binis i l’hem seguit fins la carretera, hem aturat uns minuts al Coll dels Cardscolers,  fent el darrer tram per ella fins arribar als vehicles.

En definitiva, ruta circular, assolint 6 cims de més de mil, amb un desnivell acumulat de 750 metres, distància no mesurada, realitzada  en 7 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Cati, Biel i Tomàs.