divendres, 24 de desembre del 2021

PENYAL DES MIGDIA-PUIG BATIAT-S'ARGOLLA

Seguim amb les rutes nadalenques, que compensen una mica les bacanals alimentaries i de begudes espirituoses d’aquests dies.

Avui  amb el Grup Roca i Càrritx, som pocs, però intentam ser bons, hem anat fins l’aparcament de Ses Cases des Galatzó, des d’on hem sortit direcció a Ses Cases, però abans d’arribar, hem sortit a  l’esquerra per a on una senyalització ens indica el camí de Sa Vinya.

El camí, és ample i va pujant, deixam un desviament que va a S’Argolla, després hi aniríem, però ara seguim pel camí i passam per la Font dels Obis, que surt de una paret seca i disposa de un abeurador.

Contínuam la pujada i passam per una casa de Roter, en runes, al poc arribam a l’àrea recreativa de Sa Vinya, hi ha bancs i taules, una cabanya i in forn de pa. En acabar l’àrea, seguim, ara ja sense camí, per un sender bastant ben fitat, que en primera instància passa per un turonet i després puja al Penyal des Migdia, que evidentment no te res a veure amb el de Son Torrella.

Sortim del camí per anar a la punta oest, la més alta i ara baixam per anar a un collet entre el penyal el Puig Batiat, molt més alt. La boira a aquesta alçada comença a ser molt espessa i la humitat molt intensa, barenam una mica i acabam de pujar al cim.

La nostra primera intenció, era continuar a la Cadira del Bisbe, Moletó i s’Esclop, però per no veure res, hem decidit tornar pel mateix camí i anar visitant algunes cosetes interessants.

A la tornada hem pujat a la punta est del Penyal des Migdia i hem vist una gran bretxa vertical enfront, hi hem anat i s’ha tractat de una petita fesa que fa forma de L, es veu que en temps de Mado Pixa, la roca es va separar de la muntanya fent aquesta curiosa formació.

Hem tornat al camí principal, per arribar novament a Sa Vinya, des d’on hem baixat i ara si ens hem desviat a la dreta per anar fins s’Argolla, a on el temut comte Mal tallava el coll als que no li reien les gracies.

Na Llúcia, que no va voler passar pel tub amb el Comte, va ser reclosa en un convent i el va maleir, per que la seva ànima no tengués descans i deambules eternament per aquests contrades, diuen que les nits de lluna plena veuen la mòmia del Comte amb el seu cavall.

Finalment, hem tornat al camí principal i hem arribat a l’aparcament.

Per tant avui, ruta d’anada i tornada de 11,1 quilometres, amb un desnivell positiu de 580 metres, realitzada en 6 hores i 24 minuts, comptant aturades.

Assistents: Inés, Alexandra i Tomàs.