dimarts, 14 de desembre del 2021

CANALETA DE MASSANELLA-ES CASTELLOT DES RAFAL

Hem deixat els vehicles al carrer que hi ha al costat de la Finca de Massanella, hem caminat uns metres per entrar pel portellet obert al costat de l’antic restaurant de Son Catllar i hem passat per la caseta del guarda de la finca.

El camí, ample ens duu en primera instància fins Can Bajoca, sembla que en obres, hem pogut veure la tafona i està en molt males condicions, necessita una bona reforma.

Hem continuat pel camí cap a Ses Cases des Bosc, passant per l’arreplegada, Estret i el Corral fals, en arribar a ses Cases des Bosc hem anat a veure les noves instal·lacions que hi ha una mica més amunt i que sembla que en un futur es podran llogar, de moment romanen tancades.

Des de les cases del Bosc, hem girat a ma esquerra, en primera instància, hem  anat pel camí ample que puja, fins una corba, a on hi ha un panell, que actualment no duu cap informació, i aquí hem agafat el sender que puja amb força i que està ben fitat, deixant el camí de l’esquerra.

Abans d’arribar a on conflueix el sender amb Sa Canaleta de Massanella, en Juame ha hagut de partir, sembla que sa moixa s’ha posat de part i com és molt animaler ha volgut anar a veure com anava sa cosa.

La resta de l’expedició ha seguit i al poc ens hem situat damunt Sa Canaleta, anant amb cura de no trepitjar el tub, com sol esser habitual en alguns llocs perd aigua.

Hem passat per la part més exposada, actualment hi ha un bon tram amb una corda a mode de passamans i després en arribar a una corba de 90º trobam una font amb uns inscripció de fa més de 200 anys.

La nostra intenció de pujar el Puig del Castellot des Rafal l’hem posposada una estona, ja que hem anat fins els Arcs, per a on passa Sa Canaleta, na Marga que no te por a res, ha passat per damunt dues vegades, la segona fent el pi amb les mans, és un portent de la natura aquesta al·lota !!

Jo, que he quedat bocabadat, no he pogut fer més que tremolar només de pensar el vertiginós que és aquest pont amb caiguda al dos costats, després de tot plegat hem tornat enrera, per anar fins la citada Font, a on hi ha un grifó i hem començat la pujada cap el Castellot. La referència és una sitja elevada.

La pujada l’hem feta per l’esquerra de la sitja, anant una estona pel costat del buit i finalment hem arribat a dalt, passant més pel centre de la pujada, més assequible. Hem estat una bona estona a dalt, l’excel·lent temperatura, i les fantàstiques vistes, així ens ho han demanat.

Hem baixat millor que pujat, ja que hem trobat el camí més adient i no tant càrstic, però és que moltes vegades hi ha un excés de fites que més que res et confonen.

Un cop hem arribat novament a la Canaleta, hem tornat pel mateix camí que abans fins el lloc a on teníem el cotxos, anant a fer el final feliç, més que merescut a Sa Tafona de Caimari.

En resum, ruta d’anada i tornada, recorrent una distància de 17 quilometres, amb un desnivell positiu de 750 metres, realitzada en 7 hores comptant aturades.

Assistents: Marga, Jaume i Tomàs.