divendres, 3 de desembre del 2021

PUIG DES JOU-PENYA DE S'ANYELL-ALFÀBIA INTEGRAL

Nova Ruta amb el grup Illencs Trekking, hem sortit des del poble d’Orient, per pujar cap el Coll des Jou, el camí en principi de traçada ample, va pujant amb força, passam per un forn de pa i un aljub que estan al costat de una caseta de caçadors.

Precisament en aquest lloc, n’Alícia (Doble A) i na Imma (Dulce de Leche), han bufat uns corets de cera damunt unes estupendes ensaïmades d'albercoc pels seus respectius aniversaris que son demà i avui, Molts d’anys!!

Seguim pel camí ample, però al poc una fita i unes senyalitzacions amb pintura vermella ens desvien per un sender estret a l’esquerra que va pujant fins que arribam al Coll. Des del coll i a ma dreta pujam al puig des Jou, creuam el pas que ens canvia de vessant, a on deixam les motxilles, ja que farem una anada i tornada des del cim.

En Pako s’adona que ha perdut el mòbil, per tant a la baixada pentinam el terreny, veuem més 14 ulls que 2, anam cridant al mòbil, però no el sentim sonar, quan quasi ja donam per perdut el cel·lular, na Imma el troba, per tant en Pako li promet una paella de bogavant i als que telefonàvem uns rebentats d’amazones, que es prendran “dios mediante”.

Un cop celebrada la troballa, reprenem la marxa, i encaram la Penya de l’Anyell de cara, per la cresta, el terreny una mica banyat per les pluges i amb fang no està molt católic, però arribam a dalt sense més complicacions.

Aquí obrim un debat, si anam directe a fet la Serra d’Alfàbia o passam primer pel Sementer Gran, per decisió col·lectiva decidim deixar el Sementer per un altre dia i encara directament la Serra. Com és obvi, primer assolim Alfàbia Est, que és el punt més alt del dia, per la cresta ens dirigim fins Alfàbia Central, un mil pelat.

Des d’Alfàbia Central, baixam al camí que recorr part de la Serra per baix i ens dirigim al Puig de s’Aritjar o Alfàbia Oest, situat al final de les antenes, desfeim el camí per tornar a la base de la zona de les antenes i ens dirigim cap el pas des Mart, una petita fesa per a on anam baixant pel sender que ens duu novament a Orient. Aquest sender desemboca en un camí ample i després d’arribar a una zona plana amb una paret seca, que creuam, hem d’estar atents per deixar el camí i sortir per un sender a l’esquerra que ens duu fins la carretera, a on també havíem deixats vehicles, per no tenir que fer el tram per carretera fins la sortida.

El final feliç avui ha estat al restaurant d’Orient, a on hem estat molt just al costat de l’estufa de llenya, ja que el fred era important. Hem brindat per que tot ha anat bé i hem felicitat a la nova integrant, na Imma, que ha demostrat ser una bona caminadora i ha acabat més fresca que una cama roja.

En definitiva, ruta circular, assolint cinc cims de més de mil, recorrent una distància de 14 quilometres, amb un desnivell positiu de 900 metres, realitzada en 8 hores comptant aturades.

Assistents: Alícia, Imma, Miguel, Martí, Pako, Toni i Tomàs.