dijous, 24 de març del 2022

DE ARASÁN A REFUGIO DE CHINESTRAL

Novament pel Pirineu, a on es pot caminar hores i hores en silenci, sense filferros, sense propietaris egoistes i sense caçadors amenaçadors, muntanya lliure i pura.

He anat fins el poblet de Arasán, un dels que composen l'anomenat Solano, que com el seu nom indica disposa de moltes hores de sol, per la seva orientació i alçada. Uns metres abans d'arribar al poble a ma esquerra, surt una pista forestal que puja als llocs d'enlairament pels parapents a més de 2200 metres d'alçada. He agafat aquesta pista, sense mantenient hivernal i després d'algunes corbes, he aparcat el cotxo, ja que hi havia molt de fang al camí que impedia continuar.

Per tant, he sortit a 1320 msnm per la pista, no hi ha pérdua, seguir la pista per amunt, amb la direcció del magestuós Pico Gallinero, sembla com si el tenguessim a prop, però el tenim a 1500 metres de desnivell. Al camí fa grans llaçades i va guanyant alçada, passam per una antena i continuam. Després passam per una cabanya de pastors.

Fins a les hores no he trepijat neu, però cada vegada la tenia més a prop, fins que he començat a trobar-ne, a estones el camí estava tot tapat per la neu i a estones no, fins que he arribat a una bifurcació, a ma dreta cap a Pedras Blancas i a ma esquerra cap al Refugi de Chinestral.

A priori volia arribar fins Pedras Blancas, a on hi ha un refugi inacabat, situat a la base del Pico Urmella, però mancant només dues llaçades i a pocs metres d'arribar-hi, he decidit tornar enrera, ja que la pista acumulava molta neu, que semblava podia venir d'allaus, la zona és molt inclinada i m'estim més no arriscar, ja que la temperatura era alta i propensa a esllavissades.

He tornat enrera i he agafat la pista que en lleuger descens arriba al Refugi de Chinestral, passant en primera instància pel Refugi de la Montañeta, en realitat són cabanyes de pastors que solen romandre tancades. Després de creuar un barranc i pujar una mica, he arribat al Refugi, una finestra estava oberta i he pogut veure l'interior, amb taules un matalàs i foganya.

He aprofitat el lloc per dinar i després he tornat pel mateix camí de pujada, però fent algunes dreceres.

En resum, ruta d'anada i tornada de 17,1 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 800 metres, realitzada en 5 hores comptant aturades.

Mètode MIDE: 3223. La consideram MODERADA +2.