dimecres, 16 de març del 2022

ES CASTELLET-ES CARAGOL-MOLETA DE GALATZÓ

Després de moltes jornades sortint en companyia, avui he sortit tot sol, a vegades va bé estar algunes hores per la muntanya, sense parlar i escoltant els renous naturals.

He deixat el cotxo a l’aparcament de l’amo en Biel a la finca pública de Galatzó, he caminat com si anés a ses cases i després de passar un pontet, he agafat a ma dreta el camí de Ses Planes, he passat per sa canaleta des Ratxo, restaurada i després per un mirador que està just en línea a ses cases de Galatzó.

Pocs metres després de passar pel mirador i després de una corba, he sortit per la dreta, hi ha alguna fita uns metres endins. He seguit aquestes fites en pujada i he arribat a dalt, just a ma dreta hi ha unes grans roques, són els Talaiots, hi he pujat.

He baixat pel mateix lloc i m¡he dirigit cap Es Castellet, que el tenia davant, s’ha de pujar per la carena, però en tendència  a l’esquerra, ja que si es va recte s’arriba a les parets, que són infranquejables per un caminador.

Per tant s’ha d’anar a cercar el punt dèbil, que a més a més està senyalitzat amb una fita, i és per a on es pot passar a darrera de les penyes. Després de donar la volta al Castellet per la meva dreta, he caminat en pujada i en un terreny sense camí, fins que he arribat al punt més alt.

Des del cim del Castellet i en la mateixa direcció que duia, he baixat, fent una bona destrepada, a on és del tot necessari utilitzat les mans. He arribat a una zona intermèdia entre Es Castellet  i Es Caragol, la pujada al Caragol sense cap problema.

He arribat al Caragol, una mica més alt que Es Castellet i he anat cap a la tercera fita del dia, de nou baixada amb destrepada, no tan complicada com la del Castellet, per passar una altra zona intermèdia i després de pujar una mica, arribar al punt més alt del dia la Moleta de Galatzó.

He aprofitat el lloc per menjar una mica amb unes estupendes vistes de tot l’entorn, encara que la calima provinent del nord d’Africà no deixava veure els llocs  allunyats. Ara sí per un senderó, he arribat en una lleugera baixada a Ses Planes i he agafat el camí que des de baix hi arriba, tornant per ell fins a l’aparcament.

En resum, ruta matinal, semi circular de 7 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 3 hores i 10 minuts comptant aturades.