dissabte, 26 de març del 2022

PUERTO DE SAHÚN (RAQUETES)

La Ruta d’avui ha començat uns quilometres passat el poble de Chía, hi ha una pista que uneix les valls de Benasque i Plan, passant pel Puerto de Chía, de un poble a un altre hi ha 25 quilometres.

He deixat el vehicle en un revolt a on surt un camí a ma dreta, marcat amb senyals de circuit de BTT, més o manco a 1450 msnm. He seguit el camí, al poc les marques de BTT es desvien a la dreta, jo he seguit recte i en pujada. He passat per una petita cabanya de pastors, i he continuat fent algunes llaçades fins que he sortit a la pista mencionada anteriorment.

Al poc de caminar per la pista, ja ha aparegut la neu i m’he calçat les raquetes, no els em trauria fins tornar a n’aquest mateix punt a la baixada, ja que al poc la neu en el camí oscil·lava entre 20 centímetres i mig metre, ja fa uns anys vaig intentar fer-ho sense raquetes i vaig haver de deixar-ho anar.

Hi ha estones que sembla que no hi ha camí, tot és blanc i com no hi havia cap marca ni de sabates, ni de raquetes, he anat fent amb precaució, la neu estava bastant bé, només en un tram si que estava una mica tova i les raquetes s’enfonsaven alguns centímetres.

He anat pujant fins arribar al Puerto de Sahún, des d’on surten diverses rutes, a 300 metres hi ha el Refugi de Marradetas, no hi he arribat, m’he suposat que està tancat l’hivern, he aprofitat el lloc, amb vistes magnifiques i bona temperatura per a dinar.

No he vist una ànima en tot el dia, no hi havia marques recents que ningú hagués passat per la contrada en dies anteriors, aquesta pista com moltes no te manteniment hivernal. He tornat al punt de partida pel mateix camí de tornada, ja que fer una circular hagués estat molt llarga i sense saber en quines condicions podria trobar-me els camins.

Per tant, ruta d’anada i tornada, part dels recorregut en raquetes de neu, de 14,4 quilometres de distància, un desnivell positiu de 600 metres, realitzada en 4 hores i 45 minuts comptant aturades.