dissabte, 5 de març del 2022

MUNTANYA DE CALICANT

Després de uns dies de descans obligat, avui he tornat sortir a caminar, a veure quines sensacions tenia amb els genolls, un bé, l’altre no tant. Així són les coses, depenem de la carrosseria i aquesta amb els anys i el desgast ens passa factura.

Hem deixat el vehicle a la carretera MA-3323, al PK 5, hi ha una explanada a ma esquerra el camí de l’infern, si venim de Manacor, a ma dreta s’arriba a Sant Llorenç, nosaltres, hem agafat el camí qye segueix recte, el Camí de Calicant.

Passam per un gran pi i continuam fins un antic pou, amb abeuradors, tombam a la dreta i passam per davant ses cases de Calicant, que deixam a la nostra esquerra, després giram pel camí de l’esquerra, fins que arribam a unes cases a on acaba el camí.

Passam per una barrera que roman oberta i al poc seguim per l’esquerra fins que trobam una fita, aon acaba el camí ample i comença el sender de pujada per Sa Coma Calenta, anam al costat de la torrentera, que creuam dues vegades, ala nostra dreta hem deixat Es Telegraf, i el nostra objectiu és arribar al coll que hi ha entre el Puig d’en Sard que queda a ma dreta i Calicant que queda a l’esquerra.

En arribar al coll, giram a l’esquerra, hem de pujar una estona, el sender està fitat, però com el càrritx é molt alt a estones tenim problemes per seguir-lo, ajuden molt les fites vegetals, els nusos que tenen algunes plates de càrritx. Hem pogut veure fins a 5 voltors que es passajaven per la zona, és ben evident que ja han deixat d'estar només a la Serra de Tramuntana i que no tenen cap problema amb els humans.

Podem veure des del coll la part més alta de la Muntanya de Calicant, a on hi ha situada una antena amb plaques solars, i cap allà ens dirigim, en arribar hem de cercar la millor grimpada per assolir la part de dalt, depèn de la perícia de cadascú, en qualsevol cas si es va per davall de la paret arriba un moment que es molt accessible.

En arribar a l’antena, ja podem veure el Vèrtex geodèsic que marca el punt culminant de Calicant, s’hi accedeix per un senderó sense gaire complicacions. Hem aprofitat per a dinar al costat del vèrtex, avui panades de carn amb pèsols i napolitanes, ens ha mancat un tassó de vi i un rebentat, no sempre anam del tot preparats.

El camí de baixada l’hem fet pel mateix que el de pujada, amb alguna petita variant.

Per tant, ruta d’anada i tornada de 9 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 330 metres, realitzada en 4 hores i 35 minuts comptant aturades.

Assistents: Magdalena i Tomàs.