divendres, 3 de juny del 2022

ROCA BLANCA-CALA EN GOSSALBA-ES PONT

Després de uns dies per Andalusia, primera ruta per Mallorca, amb unes temperatures molt benignes i un dia mig ennuvolat.
Hem deixat els cotxos a un petit replà a la sortida del túnel de la carretera de Formentor, la idea era deixar-los  al mirador que hi ha al PK 15 de la carretera del Far de Formentor, però han posat a un senyor que no et deixa aparcar.

Hem caminat uns metres  per la carretera, fins el PK 14,3 per agafar el sender que va cap a Cala Murta, ara ja en pujada, en arribar a la part de dalt, el camí fa unes llaçades molt amples, en ser en el punt més alt hem agafat un senderó que puja fins sa Roca Blanca, de la mateixa alçada que el Fumat que queda a l’altre costat.

Hem baixat pel mateix senderó, després de fer el cim,  per agafar el sender que baixa pel Torrent de ses Agulles, ben fitat i sense massa problemes, completament sec.
Només en arribar a sa Cala en Gossalba hi ha un bot, que es pot evitar per l'esquerra.

En aquest punt m’he avançat una mica i la resta del grup ha quedat enrera, es veu que na Patrícia, s’ha fet una esgarrinxada i l’hi ha sortit sang, en veure-la s’ha trasbalsat i ha perdut el coneixement, en Martí li aguantava el cap i na Mabel i n’Alicía han començat a fer maniobres de recuperació, quan s’ha despertat no recordava res i ha demanat perquè la despertaven, ha que estava en un somni molt plaent, mentrestant jo era aliè a tot el quer passava pixant uns metres més endavant. S’ha pogut reiniciar la marxa amb tota normalitat.

Des d’aquesta primera caleta que trobam al final del torrent, pujam per l’esquerra per anar fins la cala gran, Cala Gossalba, a on ens hem donat un bon bany i berenat. Tot acompanyat de un bon soroll musical i humà que provenia de un catamarà enorme, ancorat a pocs metres de la cala, quina paradoxa, no deixen que els caminadors passin per determinades zones per a no molestar la fauna i en canvi es permeten aquestes barrabassades de forma impune.

En la cala ha succeït un nou fenomen, na Patrícia ha intentat submergir-se en l’aigua, però no ha pogut de cap manera, surava com un suro i no es podia capficar, són coses que passen , incomprensibles i així les contam.

Després del bany hem anat a cercar  una pujada que va a prop de la mar per la part contrari a la que havíem arribat i que no està fitada, el terreny  és més salvatge.
Per aquest tram hem arribat fins al Morro del Pont, a on hi ha una magnífica sorpresa, el Pont, una obertura que s'obre a la roca i per la qual es veu la mar. Hem baixat passant dins el forat i després ens hem situat damunt fent unes fotos pels àlbums personals i per mostrar als nets.

Hem continuat arran dels penya-segats per anar primer en baixada, de nou arribar a una torrentera, el canal de s'Avenc, a on hem pogut veure una fantàstica entrada de mar i dins el canal l’avenc.

Des de la mateixa canal, a on hi ha l’avenc, surt un sender marcat amb una fita que va pujant per la cresta fins a la part de dalt a on  trobam El Pla de ses Basses, avui encara hi havia una mica d’aigua de les darreres pluges. Hem anat directa al gran pi que hi ha, un espai preciós, amb un avenc ben profund a on feia un airet fresc meravellós. Hem travessat tota la zona planera, per anar cap a l’est, a on s’intueix un antic camí que ens pujaria fins la carretera.

Teníem dues opcions, acabar la ruta per la carretera, actualment tallada i sense trànsit o pujar fins el Camí Vell, com que el personal estava una mica cansat hem anat per la carretera, la sorpresa ha estat que quan hem arribat al punt del mirador, el senyor del dematí, fent escarafalls i cridant ens ha fotut un paquetarro, fet incomprensible i surrealista. Han posat aquest homo aquí, ell segueix ordres de qualcú, cosa clara i tot el dia esta discutint-se i barallant-se amb cents de persones que volen passar amb bicicletes i a peu per la carretera o que volen aparcar a prop del mirador, de fet uns metres més allunyats hi havia desenes de cotxos aparcats i un merder de primer ordre, aquest és un exemple més del que alguns han convertit l’antiga illa de la calma. Com tothom sap, les coses només es poden fer de dues maneres, bé o malament, i aquesta esta feta amb els peus i no de pork, precisament.

Finalment hem arribat al lloc a on teníem els vehicles per la zona no asfaltada, que ofereix unes magnífiques vistes de la Punta d’en Tomàs, Cap de Catalunya i Cala Figuera.

En definitiva, ruta circular de uns 10 quilometres, amb un desnivell de uns 400 metres i realitzada en 6 hores comptant aturades.
Assistents: Alícia, Mabel, Patrícia, Martí i Tomàs.