dilluns, 13 de juny del 2022

CORRALS VELLS DEL CAP DE FERRUTX

Segons les previsions meteorològiques avui comença una setmana infernal pel que fa a temperatures, per tant he posat en marxa el mecanisme d’estiu, sortir molt prest i acabar quant més prest millor.

He deixat el cotxo a l’ urbanització de Betlem, allà on ja no es pot passar, a primera hora no hi havia vehicles aparcats, m’he posat a caminar pel camí que surt paral·lel a la costa en direcció al Caló de Ferrutx, a on he arribat aviat, he creuat el torrent i he arribat fins na Picarandau, preciosa caleta plena d’algues.

Des de la cala surt un sender, mig amagat pel càrritx, però fitat, que va entre la cresta i el torrent, fins que finalment assoleix la cresta, per caminar una estona sobre ella i arribar al collet del Vent.

A partir d’aquí m’he guiat per les línees topogràfiques, ja que no tenia cap referència certa de com arribar al mar, per tant he anat baixant pels llocs que veia més factibles, però en diverses ocasions, encara que les línees semblaven assequibles m’he trobat amb penya-segats, amb bots de 30 o 40 metres.

He seguit la línea de costa fins que finalment si que he trobat una zona assequible, i que finalment m’ha dut al mar, la zona es coneix com la Pesquera de Migdia i la zona de terra els Corrals Vells.

He pujat en primera instància pel mateix lloc , però després al veure més bo de fer he pujat més a l’esquerra en direcció a la pujada que per on havia baixat, quasi quan era a dalt, he aprofitat una ombra per berenar de un erissonet sencer, la temperatura començava a ser molt alta i tenia que hidratar-me.

He tornat al lloc a on havia començat la baixada, el collet del Vent i he baixat fins Na Picarandau pel mateix camí de pujada i després pel litoral fins a Betlem.

En definitiva, ruta d’anada i tornada de 12 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de uns 600 metres, realitzada en 5 hores i 55 minuts comptant aturades.