dijous, 23 de juny del 2022

FAR DE CALA FIGUERA

Avui la ruta ha estat matinal, estival i curta, hem deixat el vehicle a la part de dalt de la cala de Portal Vells, a on s’hi pot arribar per un camí en males condicions.

Des d’aquest punt i deixant cala Portals Vells darrera i la Torre des Moro, hem partit per un sender que va vorejant la costa per damunt els penya-segats, està ben trepitjat i no te pèrdua.

Hem arribat a la petita cala en Beltran, que no ofereix lloc pel bany, per la seva naturalesa rocosa i escarpada, hem creuat el torrent que acaba en la citada cala, una mica més amunt i hem seguit vorejant la costa fins que hem arribat a Cala Figuera, que s’endinsa bastant dins la terra i es va estrenyent, anam baixant al mar i a la part final passam per una cova, que està just davant la zona arenosa.

Creuam la cala i pujam pel vessant oposat, hi ha una marca vella de pintura que ens indica el sender a seguir, aquest passa per algunes cavitats i finalment trobam una escalonada esculpida a la roca que ens deixa a prop de un camí ample i mig asfaltat.

Agafam aquest camí cap a l’esquerra, al poc passam per un xalet i unes velles construccions militars abandonades, les anam a veure, són de un passat gloriós de l’exèrcit espanyol que ja no tornarà, la defensa a ultrança de la costa mallorquina contra els possibles atacs comunistes, de fet trobam un polvorí, amb tres nius de canyons, encara queda la base i als baixos la maquinària per pujar la munició als canyons.

Després de la vista cultural, seguim uns metres i ja podem veure el far de Cala Figuera, el mar estava molt mogut a n’aquesta zona i les ones pegaven fort. Uns metres més a l’oest podem veure les restes de la Torre de Cala Figuera, absolutament en runes i hores d’ara apuntalada, en un estat deplorable.

D’es d’aquest punt, hem tornat enrere, la idea era aturar-nos a Cala Figuera a donar-nos un bany, però la cala estava molt bruta i feia olor a peixot, per tant hem continuat fins a on tenim el cotxo, i hem pogut veure que la Cala de Portals Vells si que estava en condicions de bany.

Hem baixat amb el vehicle a l’aparcament de la cala , donant per acabada la ruta.

En definitiva, ruta d’anada i tornada de 5,5 quilometres de distància, amb un desnivell irrellevant, realitzada en 2 hores i 35 minuts amb aturades.

Assistents: Magdalena i Tomàs.