dimecres, 8 de juny del 2022

CAP DES FREU-PUNTA DE NA FOGUERA-CALA NA LLÒBRIGA

Per començar la ruta d’avui hem anat fins a Cala Mesquida, des de Capdepera i hem aparcat al lloc habilitat a l’estrada de la urbanització. Hem anat cap a la platja fins que comença pel camí que va a Cala Agulla i tot d’una hem virat a l’esquerra, caminant per damunt les roques el més a prop del mar.

Hi ha un sender abalisat que puja a Sa Talaia de Son Jaumell, però no l’agafam i com he comentat anam molt a prop del mar, fins que arribam a l’alçada de Cala Fuster, que no ens queda més remei que remuntar ja que no és terreny practicable a peu.

Ens situam just a l’esquena del Cap des Freu, en un petit pinar i des d’aquí iniciam la baixada per la dreta, anam progressant, fins que ens situam damunt un turonet que ens obliga a baixar per un lloc escarpat per la dreta, arribam a un collet i ara per a superar les roques anam per l’esquerra, en tot moment s’ha d’anar amb compte pel terreny desfet i les imminents caigudes al buit.

Aquest tram es supera per una cornisa, a on s’han de posar mans i finalment accedim a dalt pel millor loc possible amb una trepada que ens deixa en un petit repla i ens situa finalment en el tall que hi ha en el cap, un tall insuperable sense ajuda de cordes, per tant donam la incursió al cap per acabada, ja que en cas de baixar, després s’ha d’escalar per accedir a la punta, ben guardada amb parets verticals.

Hem retrocedit pel mateix lloc, fins que hem arribat al pinar de dalt a on hem aprofitat per a berenar.El nostre proper objectiu ha estat la Punta de na Foguera, per a poder accedir-hi, hem caminat en pujada, com si anàssim cap a Sa Talaia, per a situar-nos damunt la carena que baixa cap a la punta de forma bastant còmode.

En arribar a la punta, hem baixat pràcticament al mar, per anar damunt les roques, hem vist que era possible, fins que arribam després de passar per damunt Cala Foguera al lloc denominat el Bancal de na Sarda. Molt inclinat i esquerp, que ens ha obligat a remuntar fins a trobar un terreny més plàcid i situar-nos per damunt Cala na Llòbriga.

La baixada còmode i amb algunes fites ens ha deixat a la cala, a on hem aprofitat per donar-nos un bon bany i tot seguit agafar el camí que arriba a aquesta cala i tornar a cala Mesquida, ara ja pels camins abalisats amb estaques de fusta que marquen els diferents senders de la zona.

En lloc de passar per la platja, hem arribat a la urbanització per les passeres situades damunt les dunes. En arribar hem vist un curiós cartell que prohibeix activitats en la zona dunar, especialment graciosa és la de no cagar. El final feliç ha estat realitzat al bar s’ Almudaina d’Artà.

En definitiva, ruta circular de 11,3 quilometres, amb uns 300 metres de desnivell positiu, realitzada en 6 hores i 40 minuts comptant aturades.

Assistents: Cati i Tomàs.