dimarts, 21 de juny del 2022

DE S'ESTANY D'EN MAS A CALA ANTENA (SEMI NOCTURNA)

Per a dur a terme aquesta ruta deixam vehicles a Cala Antena i ens anam fins a S’Estany d’en Mas amb un altre cotxo per a començar la ruta amb el Grup dels Dilluns.

Sortim per un sender que hi ha a la dreta de la cala mirant al mar, el sender puja una mica i després va vorejant la costa, no hi ha secret, anar al costat del mar, encara que hi ha altres senders i camins més enmig.

Ja quan som a dalt, podem veure  la punta que alberga la Cova dels Coloms, nosaltres abans baixam a una altra cova, aquesta fora de l’abast de l’aigua, la cova des Forat, hi ha una petita obertura que sembla te continuïtat, però avui aquesta no és una feina programada.

Seguim i passam per Cala Falcó, després ja trobam el Pont una mica abans de Cala Varques i passam per aquesta cala, avui deserta, molt a prop de la cala baixam a una altra cova , la de sa Tortuga, amb un petit llac a dins, l’aigua bruta, però transparent.

Passam per una construcció, a on queden restes de un antic embarcador, situada en la Punta de Llevant, no arribam a la punta i seguim per la costa passant per dues cales més, Enganapastor  i Serrell, i ja veim la única construcció horrorosa que trobam en el traçat de la ruta, un enorme “marmotreto” a on hi ha dues barreres simbòliques que marquen una zona delimitada, i dic simbòliques, ja que no tenen filferro ni res al seu costat, nosaltres passam i en arribar a la zona de la casa tancada amb xarxa metàl·lica passam per baix, una persona ens vigila des de la casa, suposam que és la seguretat privada, no tenim cap intenció d’entrar a la casa de ningú, evidentment i contínuam la marxa fins que arribam al Caló des Serral, ja ens queda poc temps de llum i aprofitam per accelerar la marxa i arribar a unes construccions molt antigues, sembla que de caràcter militar, hi ha una garita, i dues barraques sense sòtil amb una cisterna.

Ja amb la nit tancada, passam a prop de la Cova del Pilar, però no hi ens atracam, ja que no es veu res. Arribam a Cala Magraner i hem de caminar una bona estona per la seva part alta, les parets ens impedeixen baixar fins que trobam un senderó que baixa al torrent, caminam fins a la cala i trobam una parella que ens indica el camí de sortida, la fosca no ajuda a trobar els senders.

Ara ens resta el tram més complicat, ja que hem de passar novament per dues torrenteres que desemboquen en les cales Pilota i Virgili. En passar la derrera trobam un camí ample, que no seguim, ja que hem d’arribar a cala Bota, novament hem de baixar la torrentera, passam per la cala i sortim d’ella  per un costat molt empinat, a on hi ha una corda gruixada amarrada a un pi.

Al poc, sortim novament a un camí ample, empedrat, que fent algunes corbes ens duu fins a Cala Antena, no podem nedar, ja que el mar està emprenyat. Uns joves que ens sembla que són de l’Est, ens demanen si ens molesta la música i posen a tota pastilla el traca-traca, just al costat del xiringo de la cala, a on nosaltres sopam. Ja només ens resta pujar per unes escales fins el lloc d'aparcament a on havíem deixat els vehicles.

En definitiva, ruta lineal de 12 quilometres, amb petits desnivells per superar multitud de cales, realitzada en 4 hores i 50 minuts, comptant aturades.

Assistents: Marga, Miquel Àngel, Jordi i Tomàs.