dimecres, 15 de juny del 2022

DAVALLADOR DE SA SENYORA-DAVALLADOR DE SA PEDRERA BLANCA

Nova ruta estival per la zona del cap Blanc, a on hem deixat el vehicle en una zona habilitada a uns 100 metres del far.

En arribar al far agafam el sender de ma dreta, botant una paret, en tot moment hem de caminar al costat dels penya-segats per a on transcorr el citat sender.

Ben aviat trobam un Búnker, amb una bona visió perifèrica a la mar, possiblement fou de vigilància, darrera la construcció hi ha una boca amb un túnel de quasi 100 metres que arriba a una altra construcció que hi ha darrera, el túnel es troba en perfecte estat de conservació, el recorrem i seguim el sender.

Al cap de una estona el camí passa per la zona més estreta entre la carretera i l’abisme, era el lloc a on moltes persones humanes decidiren acabar els seus dies, pegant un bon bot a la mar amb el seu vehicle, la ferralla es va anar acumulant damunt les roques, encara que avui no hem vist restes, possiblement els han retirades.

El camí contínua i durant una estona ens acompanya una desagradable xarxa metàl·lica oxidada a la nostra dreta, ja la podrien retirar!!.

Abans d’arribar a una paret seca esbucada hem de cercar el lloc de la primera baixada del dia a la mar, el conegut com a Davallador de Sa Senyora, és veu que la Senyora de s’Àguila va fer construir uns escalons per a poder anar a posar sa colflori en remull.

De tot allò ha quedat un senderó difuminat i alguns escalons tallat a la pedra, que faciliten molt la baixada, arribant a la zona marítima, un lloc curiós, amb formacions esculturals a les roques produïdes per la mar i en un lloc a on tallaren pedra hi ha tres forats a mode de banyeres, encara que actualment hi ha pedres a dins.

Hem estat una estona, però encara feia fresca, per tant hem decidit pujar pel Pas de Sa Senyora des de Sa Punta de Baix, i mirant cap a terra el Davallador queda a ma dreta i el Pas a ma esquerra. Segons les nostres informacions, hi havia una corda per a facilitar la pujada, però avui no hi era, per tant hem pujat a pel, això si, sense cap dificultat.

Hem sortit a dalt, una mica passada la paret abans mencionada i hem seguit el sender cap a Tolleric. Hem passat per dues torrenteres, després de la segona ja s’ha de cercar  el següent lloc de baixada, el Davallador de Sa Pedrera Blanca, que es veu clarament a baix, tan en un davallador com en un altre no hi ha cap indicació, a n’ aquest hem deixat una fita.

Hem baixat novament fins la mar, i hem vist que hi havia una covassa, per damunt unes cornises hi hem arribat, en realitat n’hi ha dues, a la primera dues cadires de director estan estratègicament  col·locades en una zona elevada i arenosa. La segona és més pregona i a nivell de mar.

Ens hem donat un bon bany, el sol ja començava a encalentir i la mar ens reclamava.

La pujada l’hem efectuada pel mateix lloc i la tornada l’hem fet pel mateix camí, canviant el tram final per anar a veure un gran forat circular que es veu que era un niu de metralladora o similar.

En resum, ruta d’anada i tornada, de 9 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de uns 250 metres, realitzada en 4 hores i deu minuts comptant aturades.

Assistents: Toni i Tomàs.