dilluns, 27 de juny del 2022

MARINA D'ESTELLENCS

Nova ruta del Grup de Muntanya Peus de Pork, avui per la Marina d’Estellencs, una joia de la costa mallorquina amb formacions rocoses que procedeixen del Triàsic Inferior.

Hem deixat els vehicles al Pk 91 de la carretera d’Estellencs, hi ha un portell a on es poden deixar alguns vehicles sense causar problemes. Hem passat per un forat que hi ha al costat del portell i ens hem dirigit cap a la dreta, per un camí  que va baixant, conegut com sa Volta dels Carabiners. En arribar a una corba del camí cap a l’esquerra, en un lloc a on hi ha alguns arbres caiguts, hem de cercar un senderó que baixa al mar i que ens duu directament a la Punta de Son Serralta, a on hem arribat.

Hem pujat pel mateix senderó i en arribar a dalt hem continuat fent sa Volta dels Carabiners, el camí pràcticament va damunt els penya-segats i arriba al torrent de Sa Tanca, que acaba amb un bon bot damunt el mar.

Ara teníem que seguir per la costa, però no queda més remei, que anar a cercar el pas del Torrent de Sa Tanca, situat uns metres més a l’oest i que ens obliga a pujar uns 30 metres, fins que el trobam, hi ha una maroma que envolta un pi i d’on penja una corda, que ja necessitaria canviar. La corda ajuda a davallar el pas, encara que li manquen alguns metres que ja es poden fer amb les mans.

Sortim a una cornisa, a on hi ha una altra corda per ajudar a superar-la, i després baixam fins a línia de mar, per a començar el periple costaner, com he comentat la zona és espectacular, amb unes formacions de colors diferents que fan uns gran plecs, a estones s’ha d’anar en compte i és millor fer-ho en un dia que no hi hagi ones.

Arribam al portet d’Estellencs, a on hem aprofitat per tirar-nos a l’aigua i berenar una mica. Es pot fer la tornada per dalt, pujant a Estellencs i seguint el GR, però nosaltres hem decidit fer-la pel mateix camí d’anada, exceptuant la punta de Son Serralta que ja no hi hem ant i hem pujat per la torrentera de l’esquerra que duu directament al punt a on havíem deixat els vehicles.

En definitiva, ruta semi circular de 7 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 400 metres, realitzada en 4 hores i 50 minuts comptant aturades.

Assistents: Manolo i Tomàs.