dimecres, 21 de juny del 2023

SENDA DE CAZADORES-MIRADOR CALCILARRUEGO-TURIETO BAJO

Hem pujat fins la Pradera de Ordesa amb el cotxo i hem iniciat la pujada per la Senda de los Cazadores, per la part dreta, per l'esquerra es va a la coneguda Cola de Caballo.
Creuam el riu i al poc, ja comença una pujada molt empinada, que amb molt poca distancia,  assoleix 700 metres de desnivell.
No hi ha treva, es va pujant i a les corbes, hi ha escalons per guanyar més fàcilment el pendent. Només trobm un creuament, ma dreta la Punta Acuta, nosaltres seguim pel sender i arribam al Mirador de Calcilarruego.
Aquí, el grup es divideix, els companys segueixen per la Faja de Pelay cap a la Cola de caballo, el dia promet molta pluja i el meu estat anímic i amb un fort constipat me indiquen que millor baixar a la Pradera.
Una vegada a la Pradera, i ja que de moment no plou, per no esperar tant a la resta del grup, baix per Turieto Bajo fins a Torla, un esplendit camí que coincideix amb eg GR i que ens ofereix un conjunt de caigudes i cascades impressionants.
La intenció, ha estat des de Torla, arribar a Broto, però plou i no em vull banyar pel constipat, per tant, don per acabada la ruta.
En definitiva, ruta d'anada i tornada des de la Pradera i lineal fins a Torla de 14 quilometres de distància amb un desnivell positiu de 700 metres, realitzada en sis hores comptant aturades.
Assistents: Raúl, Miguel, Martí i Tomàs.