dijous, 8 de juny del 2023

SERRA DES VENT

La sortida d'avui ha estat des de l'aparcament públic de Ses Cases des Galatzó. He anat cap a les cases i abans d'arribar m’he desviat cap el camí de Sa Vinya, un camí que en pujada et duu a una zona recreativa amb la seva cabanya, el seu forn, i els seus bancs i taules, tot per poder passar un diumenge divertit en família i amics en un espai natural.

He deixat enrera la zona recreativa i he agafat un petit sender, a partir d'aquest moment deixava  de ple els camins fàcils per endinsar-me dins zones més o manco complicades.

La primera fita del dia, ha estat el Puig Batiat, al que he arribat sense gaires complicacions, una vegada a dalt, i veient la segona fita del dia, hi he anat, evidentment he tengut que baixar una mica i pujar cap a sa Cadira des Bisbe, he anat arran de una xarxa metàl·lica, per una sender bastant bo.

Aquí la cosa no estava clara, ja que la baixada al coll per anar fins es Moletó era molt complicada i amb forta pendent, amb molta cura ho he intentat, fins que he vist que no era possible continuar, he refet unes passes i he trobat que per l'esquerra en direcció de la marxa semblava factible, algunes desgrimpades i m’he situat en el Coll des Vent, per anar pujant per la cresta fins Es Moletó.

Aquesta ja m’ha costat més temps, fins que he arribat a un collet, que és el que ve des de sa Coma des Voltor, ara ja només restava una grimpada final per arribar a dalt de Es Moletó.

Des del Moletó he tornat enrere fins el petit collet, per baixar èr sa Coma des Voltor, molt perillosa, amb fortes inclinacions, entrades i sortides del torrent, rossegueres.

Finalment he arribat  a la zona planera per a on passa el torrent i he caminat dis ell fins que he sortit a un camí que arriba a Ses Cases des Galatzó i després a l'aparcament.

En definitiva, ruta circular de 16 quilometres de distancia, realitzada en sis hores i quaranta  minuts amb aturades, amb un desnivell acumulat de uns 860 metres.